Art. 18. 1. Organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie numeru
PESEL od osoby, o której mowa w art. 7 ust. 2, jest organ gminy właściwy do
zameldowania na pobyt stały albo na pobyt czasowy, a w przypadku braku miejsca
zameldowania na pobyt stały albo na pobyt czasowy, organ gminy właściwy dla
siedziby pracodawcy. W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy –
organ gminy właściwy dla dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy.
2. Wniosek o nadanie numeru PESEL zawiera wskazanie podstawy prawnej
oraz udokumentowane dane, o których mowa w art. 8 pkt 1–9, 11–13, 15 i 22–24a,
z uwzględnieniem art. 9 i art. 12.
3. Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 2, należy
wezwać wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że ich
nieusunięcie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
4. W celu nadania numeru PESEL organ wskazany w ust. 1 przekazuje, za
pośrednictwem systemu teleinformatycznego, dane, o których mowa w art. 8
pkt 1–9, 11–13, 15 i 22–24a, ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji,
z uwzględnieniem art. 9 i art. 12.

Ustawa o ewidencji ludności art. 18

Poprzedni

Art. 17. 1. O nadanie numeru PESEL z urzędu występują odpowiednio: 1) kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia – w stosunku do dzieci osób, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 i...

Nastepny

Art. 19. 1. Numer PESEL jest zmieniany w przypadku: 1) sprostowania daty urodzenia; 2) zmiany płci; 3) nadania numeru PESEL na skutek omyłki organu administracji publicznej mającej wpływ na numer ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Wejscie w życie 1 marca 2015
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka