Art. 17. 1. O nadanie numeru PESEL z urzędu występują odpowiednio:
1) kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia – w stosunku
do dzieci osób, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3, urodzonych na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) organ gminy właściwy do zameldowania na pobyt stały albo pobyt czasowy –
w stosunku do osób, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3, z wyjątkiem
dzieci, o których mowa w pkt 1;
3) organ wydający polski dokument tożsamości – w stosunku do osób, o których
mowa w art. 7 ust. 1 pkt 2;
3a) organ wydający dowód osobisty – w stosunku do osób, o których mowa
w art. 7 ust. 1 pkt 1;
4) organ gminy właściwy dla dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego
Warszawy – w stosunku do osób, dla których nie można ustalić organu
właściwego w sposób wskazany w pkt 1–3.
2. W celu nadania numeru PESEL organy wskazane w ust. 1 przekazują, za
pośrednictwem systemu teleinformatycznego, dane, o których mowa w art. 8
pkt 1–9, 11–15 i 22–24a, ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji,
z uwzględnieniem art. 9.

Ustawa o ewidencji ludności art. 17

Poprzedni

Art. 16. 1. Numer PESEL jest nadawany z urzędu. 2. Osobie, o której mowa w art. 7 ust. 2, numer PESEL nadaje się na jej wniosek. 3. Numer PESEL nadaje minister właściwy do spraw informatyzacji. 4....

Nastepny

Art. 18. 1. Organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie numeru PESEL od osoby, o której mowa w art. 7 ust. 2, jest organ gminy właściwy do zameldowania na pobyt stały albo na pobyt czasowy, a w...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Wejscie w życie 1 marca 2015
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka