Art. 176. Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest obowiązany do wykonywania
zadań i obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz
bezpieczeństwa i porządku publicznego w zakresie i na warunkach określonych
w niniejszej ustawie oraz w przepisach odrębnych.
Art. 176a. 1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, w celu zapewnienia ciągłości
świadczenia usług telekomunikacyjnych lub dostarczania sieci telekomunikacyjnej,
jest obowiązany uwzględniać możliwość wystąpienia:
1) sytuacji kryzysowych,
2) stanów nadzwyczajnych,
3) bezpośrednich zagrożeń dla bezpieczeństwa lub integralności infrastruktury
telekomunikacyjnej przedsiębiorcy lub świadczonych przez niego usług
– zwanych dalej „sytuacjami szczególnych zagrożeń”.
2. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, z zastrzeżeniem ust. 5 pkt 2, jest
obowiązany posiadać aktualne i uzgodnione plany działań w sytuacjach szczególnych
zagrożeń, zwane dalej „planami”, dotyczące w szczególności:
1) współpracy z innymi przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi;
2) współpracy z zagranicznymi operatorami telekomunikacyjnymi,
a w szczególności państw sąsiadujących;
3) współpracy z podmiotami i służbami wykonującymi zadania w zakresie
ratownictwa, niesienia pomocy ludności, a także zadania na rzecz obronności,
bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz
z podmiotami właściwymi w sprawach zarządzania kryzysowego, wskazanymi
w ramach uzgodnień planów, o których mowa w ust. 3, przez organy
uzgadniające plany;
4) technicznych i organizacyjnych środków zapewnienia bezpieczeństwa i
integralności infrastruktury telekomunikacyjnej i świadczonych usług, w tym
ochrony przed wystąpieniem incydentów w rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca
2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa;
5) utrzymania ciągłości, a w przypadku jej utraty, odtwarzania:
a) świadczenia usług telekomunikacyjnych,
b) dostarczania sieci telekomunikacyjnej
– z uwzględnieniem pierwszeństwa dla podmiotów i służb, o których mowa
w pkt 3;
6) technicznych i organizacyjnych przygotowań, w przypadku wprowadzenia
ograniczeń w działalności telekomunikacyjnej przewidzianych ustawą;
7) sposobu udostępniania urządzeń telekomunikacyjnych, o którym mowa
w art. 177 ust. 3, przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych;
8) ewidencji i gromadzenia rezerw przedsiębiorcy lub współpracy z dostawcami
sprzętu oraz usług serwisowych i naprawczych.
3. Z zastrzeżeniem ust. 5 pkt 1 lit. c, przedsiębiorca telekomunikacyjny
sporządzający plany dokonuje uzgodnienia ich zawartości z organami, o których
mowa w ust. 5 pkt 1 lit. b.
4. Po stwierdzeniu wystąpienia sytuacji szczególnych zagrożeń lub po uzyskaniu
informacji o ich wystąpieniu od podmiotów lub służb, o których mowa w ust. 2 pkt 3,
przedsiębiorca telekomunikacyjny podejmuje niezwłocznie działania określone
w planach.
5. Rada Ministrów, mając na uwadze zakres i rodzaj wykonywanej działalności
telekomunikacyjnej, wielkość przedsiębiorcy telekomunikacyjnego i jego znaczenie
dla gospodarki, obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku
publicznego, a także wymagania, o których mowa w ust. 2, w drodze rozporządzenia:
1) określi:
a) rodzaje planów, ich zawartość oraz tryb sporządzania i aktualizacji,
b) organy uzgadniające plany oraz zakres tych uzgodnień,
c) rodzaje przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązanych do
uzgadniania zawartości planów;
2) może określić rodzaje działalności telekomunikacyjnej lub rodzaje
przedsiębiorców telekomunikacyjnych niepodlegających obowiązkowi
sporządzania planu.
Art. 175. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, a jeżeli jest to konieczne – także operator publicznej sieci telekomunikacyjnej, są obowiązani podjąć środki techniczne i organ...
Art. 177. 1. (uchylony) 2. (uchylony) 3. Przedsiębiorca telekomunikacyjny w sytuacjach szczególnych zagrożeń jest obowiązany do nieodpłatnego udostępniania urządzeń telekomunikacyjnych niezbędnych...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców