Art. 14. 1. Statek powinien być wyposażony w urządzenie Systemu
Automatycznej Identyfikacji (AIS), spełniające wymagania określone w rozdziale V
Konwencji SOLAS.
2. Statek wyposażony w urządzenie systemu AIS utrzymuje je w działaniu
ciągłym z wyjątkiem przypadków, w których porozumienia międzynarodowe lub
przepisy IMO stanowią o ochronie informacji nawigacyjnej lub gdy kapitan statku
uzna, że utrzymywanie urządzenia systemu AIS w działaniu stanowić będzie
zagrożenie dla bezpieczeństwa lub ochrony statku.
2a. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, jeżeli statek znajduje się w obszarze
obowiązkowego systemu meldunkowego lub rozgraniczenia ruchu, kapitan statku
o polskiej przynależności niezwłocznie informuje o wyłączeniu urządzenia systemu
AIS właściwy organ nadzorujący ruch statków w tym obszarze oraz dokonuje
odpowiedniego zapisu w dzienniku pokładowym z podaniem przyczyny i czasu
trwania wyłączenia tego urządzenia.
3. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze
rozporządzenia, kategorie statków zwolnionych z wymogu wyposażenia w urządzenia
systemu AIS, biorąc pod uwagę pojemność brutto, rodzaj, rok budowy oraz rejon
żeglugi statków, z uwzględnieniem przepisów Unii Europejskiej w zakresie systemu
monitorowania i informacji o ruchu statków.
Art. 13. 1. Statek powinien mieć wyznaczoną wolną burtę zgodnie z postanowieniami Konwencji o liniach ładunkowych. 2. Organem właściwym do wyznaczenia wolnej burty jest dyrektor urzędu morskiego. ...
Art. 15. 1. Statek powinien być wyposażony w rejestrator danych z podróży (VDR) albo uproszczony rejestrator danych z podróży (S-VDR), spełniający wymagania określone w rozdziale V Konwencji SOLAS. ...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców