Art. 144. 1. Do dnia 1 stycznia 2023 r. karta urodzenia, o której mowa w art. 54
ust. 1, zawiera oprócz danych, o których mowa w art. 54 ust. 2:
1) informacje o stanie zdrowia dziecka: długość, ciężar ciała, punkty w skali Apgar;
2) informacje o ciąży i porodzie: okres trwania ciąży, wielorakość i miejsce porodu;
3) dane o poprzednich ciążach i porodach matki dziecka:
a) liczbę dzieci urodzonych przez matkę, w tym żywo urodzonych lub martwo
urodzonych,
b) datę poprzedniego porodu,
c) żywotność poprzedniego dziecka;
4) miejsce zamieszkania rodziców dziecka, w tym okres ich przebywania na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na obszarze danej gminy, o ile są znane,
oraz wykształcenie rodziców dziecka, pozyskiwane przez podmiot wykonujący
działalność leczniczą.
2. Do dnia 1 stycznia 2023 r. karta martwego urodzenia, o której mowa w art. 54
ust. 3, zawiera:
1) dane, o których mowa w art. 54 ust. 2 i 3;
2) dane, o których mowa w ust. 1;
3) czas zgonu płodu i przyczynę zgonu, jeżeli została stwierdzona.
3. Do dnia 1 stycznia 2023 r. karta zgonu zawiera oprócz danych, o których
mowa w art. 11 ust. 3b i 3c ustawy zmienianej w art. 114, jeżeli są znane:
1) informacje o miejscu zgonu, jego przyczynach, osobie stwierdzającej przyczyny
zgonu oraz sposobie stwierdzenia przyczyn zgonu;
2) w przypadku dziecka do roku życia:
a) godzinę urodzenia, informacje o stanie jego zdrowia w chwili urodzenia:
długość, ciężar ciała, punkty w skali Apgar,
b) informacje o przebiegu ciąży i porodzie: okres trwania ciąży, wielorakość
porodu oraz liczbę dzieci urodzonych przez matkę;
3) nazwę podmiotu wykonującego działalność leczniczą oraz nazwisko i imię
(imiona) sporządzającego kartę zgonu;
4) wykształcenie zmarłego;
5) miejsce zamieszkania zmarłego, w tym okres przebywania na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej na obszarze danej gminy.
4. Dane, o których mowa w ust. 1–3, są przetwarzane, dla potrzeb statystyki
publicznej, przez kierownika urzędu stanu cywilnego i przesyłane służbom statystyki
publicznej.
5. Do dnia 1 stycznia 2023 r. karta urodzenia i karta martwego urodzenia oraz
karta zgonu mogą zostać przekazane kierownikowi urzędu stanu cywilnego w formie
dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
6. Minister właściwy do spraw zdrowia, w porozumieniu z ministrem
właściwym do spraw informatyzacji, określi, w drodze rozporządzenia, wzór karty
urodzenia, o której mowa w ust. 1, oraz wzór karty martwego urodzenia, o której
mowa w ust. 2, w tym sporządzanych w formie dokumentów elektronicznych,
uwzględniając przejrzystość i kompletność wymaganych danych.
7. Minister właściwy do spraw zdrowia w porozumieniu z ministrem właściwym
do spraw wewnętrznych i ministrem właściwym do spraw informatyzacji, określi,
w drodze rozporządzenia, wzór karty zgonu, o której mowa w ust. 3, w tym
sporządzanej w formie dokumentu elektronicznego, uwzględniając zakres danych
konieczny do sporządzenia aktu zgonu oraz umożliwienia pochówku osoby zmarłej.

Prawo o aktach stanu cywilnego art. 144

Poprzedni

Art. 143. Dopuszcza się używanie przez kierownika urzędu stanu cywilnego w czasie przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński odznaki używanej na podstawie przepisów dotychczasowych.

Nastepny

Art. 145. 1. Przez okres 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy kierownik urzędu stanu cywilnego, który przechowuje księgę stanu cywilnego, może na podstawie przepisów dotychczasowych:...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego
  • Wejscie w życie 1 marca 2015
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 15 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka