Art. 13. 1. Nadanie kolejnego, wyższego stopnia dyplomatycznego członkowi
personelu dyplomatyczno-konsularnego następuje stosownie do przebiegu służby,
posiadanych kwalifikacji zawodowych i oceny służbowej:
1) na wniosek lub po zasięgnięciu opinii kierującego placówką zagraniczną – w
stosunku do członka personelu dyplomatyczno-konsularnego wykonującego
zadania w placówce zagranicznej;
2) na wniosek bezpośredniego przełożonego po uzyskaniu pozytywnej oceny
służbowej – w stosunku do członków personelu dyplomatyczno-konsularnego,
innych niż wymienieni w pkt 1.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach członkowi personelu
dyplomatyczno-konsularnego, który otrzymał pozytywną ocenę służbową, można
nadać wyższy stopień dyplomatyczny na czas określony, nie dłuższy niż rok, z
pominięciem kolejności nadawanych stopni i z zawieszeniem na ten czas
dotychczasowego stopnia.
Art. 12. 1. Stopień dyplomatyczny można, z zastrzeżeniem ust. 2, art. 7 ust. 2 oraz art. 18 ust. 1, nadać członkowi służby zagranicznej, który: 1) odbył, z zastrzeżeniem art. 40 ust. 2, aplikację dy...
Art. 14. 1. Członek personelu dyplomatyczno-konsularnego, przy otrzymaniu po raz pierwszy stopnia dyplomatycznego, składa ślubowanie następującej treści: „Przyrzekam i zobowiązuję się godnie repreze...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców