Art. 11. 1. W przypadku stwierdzenia w wyniku inspekcji, że dokument
dopuszczający statek do żeglugi jest nieważny lub że statek nie spełnia wymagań
określonych w tym dokumencie, jednakże taka nieważność albo niezgodność nie
stanowi zagrożenia bezpieczeństwa żeglugi, inspektor wzywa armatora do
niezwłocznego usunięcia stwierdzonych naruszeń.
2. W przypadku stwierdzenia w wyniku inspekcji:
1) braku dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi,
2) zaniedbania zagrażającego bezpieczeństwu żeglugi, statku lub przebywających
na nim osób albo zagrażającego zanieczyszczeniem środowiska, a także
stwierdzenia uchybienia sanitarnego,
3) że statek stanowi zagrożenie bezpieczeństwa żeglugi
– inspektor, na podstawie udzielonego upoważnienia, może, w drodze decyzji
administracyjnej, zatrzymać lub skierować statek do najbliższego postoju oraz
zatrzymać dokument dopuszczający statek do żeglugi i dokument kwalifikacyjny
kierownika statku do czasu usunięcia stwierdzonych naruszeń.
3. O każdym przypadku naruszeń, o których mowa w ust. 1 i 2, o zatrzymaniu
statku oraz o wydanej decyzji powiadamia się na piśmie, wraz z uzasadnieniem,
administrację państwa, w którym został wystawiony dokument dopuszczający statek
do żeglugi, w terminie 7 dni od dnia stwierdzenia naruszenia.

Art. 11a. 1. W bazie danych statków gromadzi się informacje uzyskane z Bazy
EHDB oraz informacje przekazane przez dyrektorów urzędów żeglugi śródlądowej,
uzyskane w ramach wykonywanych przez nich zadań, w tym dotyczące:
1) wydawania dokumentów statków oraz przeprowadzania inspekcji tych statków;
2) danych osobowych, pozyskiwanych w związku z ubieganiem się o uzyskanie
dokumentów kwalifikacyjnych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie
art. 37;
3) wypadków żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych;
4) aktualnego stanu i parametrów śródlądowych dróg wodnych.
2. (uchylony)
3. Organy administracji żeglugi śródlądowej mają dostęp do informacji
gromadzonych w bazie danych statków, za pośrednictwem systemu
teleinformatycznego.
4. Dyrektorzy urzędów żeglugi śródlądowej mogą przekazywać informacje
gromadzone w bazie danych statków, z wyjątkiem informacji, o których mowa
w art. 34ab ust. 1, stanowiących dane osobowe, organom państwa trzeciego lub
organizacji międzynarodowej po otrzymaniu od nich pisemnego zobowiązania
zawierającego deklarację o:
1) nieprzekazywaniu bez pisemnej zgody dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej
otrzymanych informacji organom innych państw trzecich lub innej organizacji
międzynarodowej;
2) zapewnieniu poufności tych informacji i ich wykorzystywaniu jedynie w celu
wykonywania zadań administracyjnych w zakresie bezpieczeństwa i ułatwień
w żegludze oraz przy dokonywaniu inspekcji i wydawaniu dokumentów statków.

Ustawa o żegludze śródlądowej art. 11

Poprzedni

Art. 10. 1. Zadania, o których mowa w art. 9 ust. 2 pkt 2, 3–8, 10a i 11, wykonują uprawnieni do przeprowadzenia inspekcji pracownicy urzędów żeglugi śródlądowej, zwani dalej „inspektorami”. 2. Ins...

Nastepny

Art. 12. 1. Pracownicy urzędów żeglugi śródlądowej określonych kategorii w czasie wykonywania obowiązków służbowych noszą umundurowanie. 2. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej określi, w ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej
  • Wejscie w życie 25 kwietnia 2001
  • Ost. zmiana ustawy 29 luty 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 20 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka