jakieś dwa tygodnie temu dostalam rozliczenie za energię elektryczną z taurona...do dopłaty niecałe 50 zł...dziś dostaje pismo że przez ostatnie dwa lata licznik był źle odczytywany ( odczytuje to pracownik taurona).i w związku z tym do zaplaty (czas na zapłatę 9 dni) pięć fakturek na łączną kwotę ponad 500zl...faktury od 2020 roku...do tej pory nigdy nic takiego nie miało miejsca. Jak do tego podejść?
Jeśli dostaliście faktury z Taurona, które dotyczą różnic w odczytach z ostatnich dwóch lat, istnieje kilka kwestii do rozważenia:
Zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 20 maja 2021 r. o energii elektrycznej, odczyt licznika jest dokonywany przez przedsiębiorstwo energetyczne przynajmniej raz na rok. Jeżeli odczyt przez dwa lata był niewłaściwy, błąd mógłby leżeć po stronie przedsiębiorstwa.
Jeżeli faktury dotyczą okresu sprzed dwóch lat, mogą już być przedawnione. Zgodnie z art. 118 Kodeksu cywilnego termin przedawnienia wynosi 2 lata od dnia, w którym uprawniony dowiedział się o możliwości dochodzenia roszczenia. Niemniej jednak należy dokładnie przeanalizować daty wystawienia tych faktur.
W sytuacji niezgodności odczytów warto zażądać weryfikacji licznika. Jeśli ujawni błąd w jego działaniu, to według art. 24 ust. 4a ww. ustawy możecie zażądać zmiany odczytów licznika.
Jeśli zdecydujesz się na złożenie odwołania, opieraj się na powyższych przepisach i wskazując, że odczyty były błędne oraz ewentualnie przedawnione.