Art. 71. 1. Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług, w której
przydzielany jest abonentowi numer z planu numeracji krajowej dla publicznych sieci
telekomunikacyjnych, może żądać przy zmianie dostawcy usług przeniesienia
przydzielonego numeru do istniejącej sieci operatora na:
1) obszarze geograficznym – w przypadku numerów geograficznych;
2) terenie całego kraju – w przypadku numerów niegeograficznych.
1a. (uchylony)
1b. Abonent zachowuje prawo do przeniesienia dotychczasowego numeru
przez okres nie krótszy niż 1 miesiąc od daty rozwiązania umowy. Abonent może
zrzec się tego prawa.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do przenoszenia numerów pomiędzy
stacjonarnymi i ruchomymi publicznymi sieciami telekomunikacyjnymi.
2a. Wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi
wniosków o przeniesienie numeru odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem
systemu, o którym mowa w art. 78 ust. 4.
3. Za przeniesienie przydzielonego numeru nie pobiera się opłat od abonenta.
4. Prezes UKE prowadzi bazę danych zawierającą przeniesione numery,
o których mowa w ust. 1. Baza danych jest częścią systemu, o którym mowa w art. 78
ust. 4.
5. Operator publicznej sieci telekomunikacyjnej posiadający przydział numeracji
z planu numeracji krajowej oraz operator, któremu udostępniono numerację na
podstawie umowy, o której mowa w art. 128, jest obowiązany połączyć tę sieć
bezpośrednio lub za pośrednictwem publicznej sieci telekomunikacyjnej innego
operatora z bazą danych, o której mowa w ust. 4. Operator publicznej sieci
telekomunikacyjnej posiadający przydział numeracji z planu numeracji krajowej oraz
operator, któremu udostępniono numerację na podstawie umowy, o której mowa
w art. 128, jest obowiązany dokonywać na bieżąco aktualizacji danych w bazie,
o której mowa w ust. 4.
6. Prezes UKE, na podstawie danych zawartych w bazie danych, o której mowa
w ust. 4, może umożliwić, na stronie internetowej UKE, identyfikację dostawcy usług
dla danego numeru publicznej sieci telekomunikacyjnej.

Art. 71a. Abonent, o którym mowa w art. 71, żądając przeniesienia
przydzielonego numeru może rozwiązać umowę z dotychczasowym dostawcą usług
bez zachowania terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie.
W takim przypadku abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu
dostawcy usług w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres
wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres
rozliczeniowy, powiększonej o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi
obliczoną proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.

Art. 71b. 1. Przeniesienie numeru, o którym mowa w art. 71, następuje nie
później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie
publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego
numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.
2. W przypadku niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 1, abonentowi
przysługuje od dotychczasowego dostawcy usług jednorazowe odszkodowanie za
każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych liczonej według
rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, a w przypadku abonentów
usługi przedpłaconej w wysokości 1/4 sumy wartości doładowań konta z ostatnich
trzech miesięcy, chyba że brak możliwości realizacji przeniesienia numeru nastąpił
z przyczyn leżących po stronie systemu, o którym mowa w art. 78 ust. 4. W przypadku gdy opóźnienie w przeniesieniu numeru nastąpiło z przyczyn nieleżących po stronie
dotychczasowego dostawcy usług, przysługuje mu zwrot wypłaconego
odszkodowania lub jego części od podmiotu, z winy którego nastąpiło opóźnienie.
3. W przypadku przeniesienia numeru bez zgody abonenta, za każdy dzień od
dnia aktywacji numeru w nowej sieci abonentowi przysługuje od nowego dostawcy
usług jednorazowe odszkodowanie w wysokości 1/2 średniej opłaty miesięcznej
liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych,
a w przypadku abonentów usługi przedpłaconej w wysokości 1/2 sumy wartości
doładowań konta z ostatnich trzech miesięcy.
4. Kwotę odszkodowania, o którym mowa w ust. 2 i 3, oblicza się na podstawie
liczby dni, które upłyną do dnia:
1) przeniesienia numeru w przypadku, o którym mowa w ust. 2;
2) aktywacji numeru w sieci dotychczasowego dostawcy usług lub uzyskania zgody
abonenta na aktywację numeru w sieci nowego dostawcy w przypadku, o którym
mowa w ust. 3.

Prawo telekomunikacyjne art. 71

Poprzedni

Art. 70. W przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca wykonywania działalności abonent będący stroną umowy zawartej w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej z dostawcą usł...

Nastepny

Art. 72. 1. Abonent publicznie dostępnej usługi telefonicznej będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej operatora o znaczące...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 lipca 2004 – Prawo telekomunikacyjne
  • Wejscie w życie 3 września 2004
  • Ost. zmiana ustawy 16 maja 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 21 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka