Art. 17. 1. Przy ministrze właściwym do spraw informatyzacji działa Rada do
Spraw Cyfryzacji, zwana dalej „Radą”. Rada jest organem opiniodawczo-doradczym
ministra.
2. Do zadań Rady należy:
1) proponowanie i opiniowanie na zlecenie ministra właściwego do spraw
informatyzacji projektów stanowisk Rady Ministrów w sprawie dokumentów
Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego dotyczących spraw
informatyzacji, łączności lub rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
1a) opiniowanie projektu Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa oraz
innych dokumentów rządowych, w tym projektów strategii rozwoju i projektów
programów, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach
prowadzenia polityki rozwoju, dotyczących spraw informatyzacji, łączności lub
rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
2) opiniowanie projektów przepisów wydawanych na podstawie art. 18;
3) opiniowanie innych przekazanych przez ministra właściwego do spraw
informatyzacji projektów aktów prawnych i innych dokumentów dotyczących
spraw informatyzacji, łączności lub rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
4) opiniowanie na zlecenie ministra właściwego do spraw informatyzacji raportów
i innych opracowań dotyczących:
a) potrzeb i postulatów dotyczących rozwoju społeczeństwa informacyjnego,
b) zasad funkcjonowania rejestrów publicznych,
c) zasad wdrażania systemów teleinformatycznych w administracji publicznej
oraz stanu ich realizacji,
d) aktualnych rozwiązań technicznych mających zastosowanie
w informatyzacji administracji, rozwoju sieci i usług szerokopasmowych,
e) terminologii polskiej z zakresu informatyki i łączności.
3. Rada może inicjować działania na rzecz informatyzacji, rozwoju rynku
technologii informatyczno-komunikacyjnych oraz rozwoju społeczeństwa
informacyjnego.
4. Rada wyraża opinię w terminie 30 dni od dnia otrzymania projektów lub
propozycji, o których mowa w ust. 2.
5. Opinie, protokoły posiedzeń oraz inne dokumenty Rady są publikowane
w wydzielonej części Biuletynu Informacji Publicznej na stronach ministra
właściwego do spraw informatyzacji.
6. Rada przedstawia ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji
sprawozdanie z działalności za każdy rok kalendarzowy w terminie do dnia
30 kwietnia następnego roku.
7. Rada składa się z od 15 do 20 członków.
8. Kandydatów na członków Rady mogą rekomendować:
1) ministrowie;
2) Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych;
3) Prezes Polskiego Komitetu Normalizacyjnego;
4) współprzewodniczący ze strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu
i Samorządu Terytorialnego;
5) podmioty, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4–8 ustawy z dnia 20 lipca
2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85), które
prowadzą badania naukowe lub prace rozwojowe w zakresie informatyki lub
łączności;
6) izby gospodarcze reprezentujące przedsiębiorców wykonujących działalność
gospodarczą w zakresie gospodarki elektronicznej, komunikacji, mediów,
wytwarzania sprzętu informatycznego, oprogramowania lub świadczenia usług
informatycznych;
7) stowarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, których celem
statutowym jest reprezentowanie środowiska informatycznego lub wspieranie
zastosowań informatyki, gospodarki elektronicznej, komunikacji lub mediów.
9. Rekomendowany do Rady kandydat powinien posiadać wykształcenie wyższe
oraz wyrazić zgodę na kandydowanie.
10. Minister właściwy do spraw informatyzacji powołuje skład Rady na
dwuletnią kadencję spośród kandydatów rekomendowanych przez podmioty,
o których mowa w ust. 8.
11. Przed upływem kadencji członkostwo w Radzie wygasa z powodu:
1) rezygnacji członka Rady złożonej na piśmie Przewodniczącemu Rady;
2) śmierci członka Rady;
3) niemożności sprawowania funkcji członka Rady z powodu długotrwałej choroby
stwierdzonej zaświadczeniem lekarskim;
4) wycofania rekomendacji podmiotu, o której mowa w ust. 8.
12. W przypadkach, o których mowa w ust. 11, minister właściwy do spraw
informatyzacji powołuje na członka Rady osobę spośród pozostałych
rekomendowanych kandydatów po sprawdzeniu aktualności rekomendacji.
13. Minister właściwy do spraw informatyzacji powołuje i odwołuje
Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady spośród jej członków.
14. Przewodniczący Rady kieruje jej pracami i reprezentuje ją na zewnątrz.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego zastępuje go Wiceprzewodniczący.
15. Obsługę Rady zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw
informatyzacji.
16. Na posiedzenie Rady mogą być zapraszane, przez ministra właściwego do
spraw informatyzacji oraz Przewodniczącego Rady, inne osoby, o ile jest to wskazane
dla realizacji zadań Rady.
17. Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze
rozporządzenia, wysokość wynagrodzenia członka Rady za udział w posiedzeniu,
uwzględniając funkcje pełnione przez członków Rady i zakres obowiązków członków
Rady, a także mając na uwadze, że wynagrodzenie za jedno posiedzenie Rady nie
może przekroczyć 50% minimalnego wynagrodzenia określonego na podstawie
ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U.
z 2018 r. poz. 2177 oraz z 2019 r. poz. 1564), obowiązującego w dniu powołania Rady.
18. Zamiejscowym członkom Rady przysługują diety oraz zwrot kosztów
podróży i zakwaterowania na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495).
19. Szczegółowy tryb działania Rady określa jej regulamin ustanawiany na
wniosek Rady przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.

Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne art. 17

Poprzedni

Art. 16. 1. Podmiot publiczny, organizując przetwarzanie danych w systemie teleinformatycznym, jest obowiązany zapewnić możliwość przekazywania danych również w postaci elektronicznej przez wymianę ...

Nastepny

Art. 18. Rada Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw informatyzacji, określi w drodze rozporządzenia: 1) minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych, mając na uwadze koniecznoś...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Wejscie w życie 21 lipca 2005
  • Ost. zmiana ustawy 4 września 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka