Art. 8. 1. Podmiot zarządzający portem lub przystanią morską jest obowiązany
do przekazywania armatorom, kapitanom statków lub agentom reprezentującym
armatora informacji o trybie i sposobie odbioru odpadów ze statków oraz znaczeniu
dla ochrony środowiska morskiego właściwego odbioru odpadów i pozostałości
ładunkowych ze statków, zwanych dalej „informacjami”.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być aktualne i dostępne w
każdym czasie, w tym dostępne i aktualizowane na stronie internetowej podmiotu
zarządzającego portem lub przystanią morską.
3. Zakres i sposób podawania informacji o trybie i sposobie odbioru odpadów ze
statków powinien obejmować w szczególności:
1) lokalizację portowych urządzeń odbiorczych na planie lub mapie, o ile to
możliwe;
2) rodzaje odpadów ze statków przyjmowanych do portowych urządzeń
odbiorczych;
3) wykaz odbiorców odpadów, oferowanych przez nich usług oraz dane
umożliwiające kontakt z tymi odbiorcami;
4) procedury odbioru;
5) system opłat;
6) procedury informowania o niewystarczającej przepustowości portowych
urządzeń odbiorczych.
4. Podmiot zarządzający portem lub przystanią morską może do zakresu
informacji, o którym mowa w ust. 3, dołączyć informacje dotyczące odbiorców
odpadów świadczących usługi związane z odbiorem pozostałości ładunkowych.
5. W sytuacji kiedy podmiot zarządzający portem lub przystanią morską nie jest
w stanie przyjąć do portowych urządzeń odbiorczych określonych rodzajów i ilości
odpadów ze statków, ma on obowiązek poinformowania o tym fakcie kapitana statku
lub agenta reprezentującego armatora niezwłocznie po otrzymaniu powiadomienia ze
statku o zamiarze przekazania odpadów ze statków.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, podmiot zarządzający portem lub
przystanią morską jest obowiązany do wydania statkowi odpowiedniego
potwierdzenia tego faktu i wskazania najbliższego portu lub przystani morskiej
gotowej do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych.

Art. 8a. Jeżeli podmiot zarządzający portem lub przystanią morską posiada
informacje o braku dostępnych odpowiednich urządzeń do odbioru odpadów ze
statków w następnym porcie zawinięcia statku, jest obowiązany do przekazania tych
informacji kapitanowi statku.

Art. 8b. W przypadku stwierdzenia przez kapitana statku zawijającego do portu
lub przystani morskiej niewłaściwego funkcjonowania portowych urządzeń
odbiorczych lub niepoinformowania przez podmiot zarządzający portem lub
przystanią morską o tym fakcie kapitana statku kapitan ma prawo zgłosić
nieprawidłowości do dyrektora właściwego urzędu morskiego.

Ustawa o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków art. 8

Poprzedni

Art. 7. 1. Podmiot zarządzający portem lub przystanią morską ma obowiązek sporządzania okresowych raportów obejmujących dane dotyczące funkcjonowania i stopnia wykorzystania portowych urządzeń odbio...

Nastepny

Art. 9. 1. Podmiot zarządzający portem lub przystanią morską, z zastrzeżeniem ust. 2, jest obowiązany do opracowania planu gospodarowania odpadami oraz pozostałościami ładunkowymi ze statków. 2. In...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 12 września 2002 r. o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2003
  • Ost. zmiana ustawy 17 września 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka