Art. 8. 1. Prezes Rady Ministrów jest organem właściwym w sprawach
koordynowania kontroli, w tym zarządzanej przez inne organy administracji rządowej.
Prezes Rady Ministrów może w szczególności:
1) zlecić kierownikowi jednostki kontrolującej przeprowadzenie kontroli
wskazanych podmiotów lub obszarów działalności i żądać przedstawiania
informacji o wynikach kontroli;
2) delegować kontrolera Kancelarii Prezesa Rady Ministrów do uczestniczenia w
kontroli;
3) określić standardy kontroli w administracji rządowej, które udostępnia się w
Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może zlecić przeprowadzenie kontroli wskazanego
obszaru działalności administracji rządowej przez więcej niż jednego kierownika
jednostki kontrolującej. W takim przypadku Prezes Rady Ministrów koordynuje
kontrolę w szczególności przez:
1) wydanie wskazówek metodycznych wiążących dla tej kontroli;
2) opracowanie lub zlecenie opracowania programu kontroli;
3) czuwanie nad przebiegiem kontroli;
4) sporządzenie lub zlecenie sporządzenia informacji zbiorczych o wynikach
kontroli.
3. W przypadku kontroli, o której mowa w ust. 2, zadania kierownika jednostki
kontrolującej wynikające z ustawy wykonuje Prezes Rady Ministrów.

Ustawa o kontroli w administracji rządowej art. 8

Poprzedni

Art. 7. Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wykonuje zadania Prezesa Rady Ministrów wynikające z ustawy, z jego upoważnienia.

Nastepny

Art. 9. Jednostki administracji rządowej przekazują Prezesowi Rady Ministrów, na jego wniosek, informacje lub dokumenty dotyczące działalności kontrolnej jednostki kontrolującej, w tym plany kontrol...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2012
  • Ost. zmiana ustawy 4 maja 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 04 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka