Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do
wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez dobę należy rozumieć
24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę
zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.
2. Indywidualny rozkład czasu pracy pracownika ustalany przez pracodawcę
może przewidywać różne godziny rozpoczynania i kończenia pracy; w takim
przypadku ponowne wykonywanie pracy przez pracownika w tej samej dobie nie
stanowi pracy w godzinach nadliczbowych.
3. Indywidualny rozkład czasu pracy, o którym mowa w ust. 2, wprowadza
się w porozumieniu z zakładową organizacją związkową, a jeżeli pracodawca nie
jest objęty działaniem takiej organizacji, po porozumieniu z przedstawicielami
pracowników wyłonionymi w trybie przyjętym u tego pracodawcy.
4. Zastosowanie rozkładu czasu pracy, wskazanego w ust. 1, nie może
naruszać prawa pracownika do odpoczynków, o których mowa w art. 14.
Art. 7. Do czasu pracy kierowcy nie wlicza się: 1) czasu dyżuru, jeżeli podczas dyżuru kierowca nie wykonywał pracy; 2) nieusprawiedliwionych postojów w czasie prowadzenia pojazdu; 3) dobowego niep...
Art. 9. 1. Czasem dyżuru jest czas, w którym kierowca pozostaje poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyz...
Powiązania
Powiązane orzeczenia (2) IV P 23/14 Wyrok SO w Zielonej Górze z 11 lipca 2016 r. w sprawie o zapłatę. IV Pa 136/16 Wyrok SO w Zielonej Górze z 13 grudnia 2016 r. w sprawie o zapłatę.Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców