Art. 79. 1. Tworzy się Bazę danych o produktach i opakowaniach oraz
o gospodarce odpadami, zwaną dalej „BDO”.
2. W BDO gromadzi się informacje o:
1) wprowadzanych na terytorium kraju opakowaniach, produktach
w opakowaniach, w podziale na poszczególne rodzaje opakowań, oraz odpadach
z nich powstających;
2) wprowadzanych na terytorium kraju olejach smarowych, oponach oraz
o odpadach z nich powstających;
3) wprowadzanych pojazdach, zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym,
bateriach i akumulatorach oraz o odpadach z nich powstających;
4) osiągniętych poziomach:
a) odzysku i recyklingu odpadów powstałych z opakowań i produktów,
o których mowa w pkt 1 i 2,
b) odzysku i recyklingu pojazdów,
c) zbierania, odzysku, przygotowania do ponownego użycia i recyklingu
zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
d) zbierania, recyklingu i wydajności recyklingu zużytych baterii i zużytych
akumulatorów;
5) rodzajach i ilości wytwarzanych odpadów oraz ich wytwórcach;
6) ilości i jakości komunalnych osadów ściekowych, ich wytwórcach, miejscach
zastosowania i podmiotach władających powierzchnią ziemi, na której te osady
zostały zastosowane;
7) rodzaju i ilości odpadów poddanych przetwarzaniu i zastosowanych procesach
przetwarzania;
8) decyzjach z zakresu gospodarki odpadami, z uwzględnieniem pozwoleń na
wytwarzanie odpadów i pozwoleń zintegrowanych, decyzji zatwierdzających
program gospodarowania odpadami wydobywczymi oraz zezwoleń na
prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych;
9) innych niż wymienione w pkt 8 decyzjach wydawanych na podstawie niniejszej ustawy;
10) transgranicznym przemieszczaniu odpadów, w tym odpadów opakowaniowych,
zużytych baterii i zużytych akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego
i elektronicznego;
11) wpływach z opłat produktowych wraz z odsetkami, z podziałem na poszczególne
rodzaje opakowań i produktów, a także podmiotach, które te opłaty uiściły;
12) (uchylony)
13) składowiskach odpadów, z podziałem na składowiska w fazie eksploatacyjnej
i poeksploatacyjnej, w tym informacje o zamkniętych składowiskach odpadów
w trakcie monitoringu, zamkniętych składowiskach odpadów, dla których został
zakończony monitoring, z podaniem współrzędnych położenia granic obszaru
składowiska określonych w państwowym systemie odniesień przestrzennych
oraz rodzajów składowanych odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem
składowisk odpadów, na których są składowane odpady zawierające azbest lub
wydzielonych części na terenie składowisk zaliczonych do składowisk innych
niż niebezpieczne i obojętne, przeznaczonych do składowania wyłącznie
odpadów zawierających azbest;
14) poszczególnych rodzajach instalacji do zagospodarowania odpadów wraz
z podaniem ich położenia, mocy przerobowych i rodzaju stosowanej technologii
oraz ilości i rodzajów odpadów przetwarzanych w tych instalacjach;
15) podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
wraz z informacjami o ilości odebranych odpadów komunalnych, z podziałem na
odbierane selektywnie i zmieszane, z wyodrębnieniem odpadów komunalnych
ulegających biodegradacji;
16) gospodarowaniu odpadami komunalnymi w zakresie objętym rocznym
sprawozdaniem z realizacji zadań, o których mowa w art. 9q i art. 9s ustawy
z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
3. BDO zawiera także informacje objęte rejestrem.
4. W BDO gromadzi się również informacje niezbędne do realizacji
obowiązków, o których mowa w art. 3 rozporządzenia (WE)
nr 2150/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) z dnia 25 listopada 2002 r.
w sprawie statystyk odpadów (Dz. Urz. WE L 332 z 09.12.2002, str. 1; Dz. Urz. UE
Polskie wydanie specjalne, rozdz. 15, t. 7, str. 257).
5. W BDO gromadzi się również informacje zawarte w:
1) dokumentach ewidencji odpadów, o których mowa w art. 67 ust. 1;
2) sprawozdaniach, o których mowa w art. 73–75;
3) dokumentach, o których mowa w art. 23 ust. 3 oraz art. 24 ust. 1 ustawy z dnia
13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi;
4) dokumentach, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2001 r.
o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi
odpadami oraz o opłacie produktowej;
5) zaświadczeniach, o których mowa w art. 53 ust. 1, art. 55 ust. 1 i art. 57 ust. 1
ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym
i elektronicznym;
6) zaświadczeniach, o których mowa w art. 59a ust. 1 oraz art. 64a ust. 1 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach.
6. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami
umożliwia dla danego rodzaju odpadów identyfikację ich wytwórcy oraz kolejnych
posiadaczy tych odpadów.
7. W celu dokonywania czynności w BDO gromadzi się w niej również
informacje: imię, nazwisko, numer PESEL oraz adres e-mail osoby fizycznej, która
jest użytkownikiem BDO upoważnionym przez podmiot, niezbędne do dokonywania
tych czynności.

Ustawa o odpadach art. 79

Poprzedni

Art. 78. 1. Dokumenty, na podstawie których są sporządzane sprawozdania, przechowuje się przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, którego dotyczą. 2. Zarządzający składowiskiem odpadów, a w...

Nastepny

Art. 80. 1. Marszałek województwa: 1) prowadzi i aktualizuje BDO, w tym rejestr; 2) przetwarza dane i informacje gromadzone w BDO; 3) zapewnia bezpieczeństwo przetwarzanych danych, informacji oraz ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
  • Wejscie w życie 23 stycznia 2013
  • Ost. zmiana ustawy 16 maja 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 21 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka