Art. 6. 1. Podmioty określone w:
1) art. 3 ust. 1 dokonują wpłaty na Fundusz Promocji Mleka na podstawie decyzji,
o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 5, za okresy kwartalne, w terminie 14 dni od
dnia doręczenia tej decyzji;
2) art. 3 ust. 3:
a) składają Dyrektorowi Generalnemu Krajowego Ośrodka deklaracje,
w których wykazują wysokość zobowiązania na rzecz danego funduszu
promocji, z wyszczególnieniem odrębnie kwoty naliczonej i kwoty
pobranej, za okresy kwartalne, w terminie do 25. dnia miesiąca
następującego po każdym kolejnym kwartale,
b) bez wezwania Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka, obliczają kwotę
należną z tytułu naliczenia wpłaty na rzecz danego funduszu promocji za
okresy kwartalne i przekazują tę kwotę w terminie do 25. dnia miesiąca
następującego po danym kwartale.
2. Deklaracje, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a, są składane na formularzach
opracowanych i udostępnionych przez Krajowy Ośrodek i zawierają w szczególności:
1) nazwę, siedzibę i adres albo imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres
podmiotu naliczającego, pobierającego i przekazującego wpłaty na dany fundusz
promocji;
2) określenie ilości lub wartości towaru, stanowiących podstawę wpłaty;
3) kwotę należną z tytułu wpłaty na dany fundusz promocji za określony kwartał.
3. Jeżeli wysokość zobowiązania za dany kwartał nie przekracza pięciokrotnie
wysokości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
zobowiązanie to zalicza się na poczet zobowiązania za kolejny kwartał. Przepis ust. 1
pkt 2 stosuje się odpowiednio.
3a. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, deklaracje określone w ust. 1 pkt 2
lit. a składa się, jeżeli suma zobowiązań na rzecz danego funduszu promocji za dany
kwartał i kolejne kwartały przekracza pięciokrotnie wysokość kosztów upomnienia
w postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
4. Do wpłat i podmiotów, o których mowa w art. 3, stosuje się odpowiednio
przepisy działu III i VI ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa
(Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.), chyba że ustawa stanowi inaczej.
5. Uprawnienia organów podatkowych określone w ustawie, o której mowa
w ust. 4, przysługują:
1) Dyrektorowi Generalnemu Krajowego Ośrodka jako organowi pierwszej
instancji;
2) ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych jako organowi odwoławczemu
od decyzji Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka.
6. Do egzekucji należności przypadających na rzecz danego funduszu promocji
od podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 1 i 3, stosuje się przepisy o postępowaniu
egzekucyjnym w administracji.

Ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych art. 6

Poprzedni

Art. 5. 1. Koszty związane z realizacją przez Krajowy Ośrodek zadań, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 2, są pokrywane ze środków funduszy promocji. Wysokość tych kosztów nie może przekroczyć 3,5% r...

Nastepny

Art. 7. 1. Środki finansowe funduszy promocji są gromadzone na wyodrębnionym dla każdego z funduszy promocji rachunku Krajowego Ośrodka. 2. Dochodami funduszy promocji są: 1) wpłaty, o których mowa...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych
  • Wejscie w życie 1 lipca 2009
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka