Art. 57. 1. Jednostki samorządu terytorialnego w związku z organizowaniem
przyjmowania uczniów do szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez te
jednostki, mogą pozyskiwać następujące dane ucznia ubiegającego się o przyjęcie
do tych szkół:
1) z rejestru PESEL – drugie imię (imiona), datę i miejsce urodzenia;
2) z bazy danych SIO – miejsce zamieszkania, nazwę i adres szkoły, do której
uczeń uczęszczał, wyniki egzaminu ósmoklasisty, informację o uzyskaniu
tytułu laureata olimpiady przedmiotowej, konkursu lub zawodów na szczeblu
co najmniej powiatu.
2. Jednostki samorządu terytorialnego mogą pozyskiwać dane, o których
mowa w ust. 1, jeżeli przyjmowanie uczniów do prowadzonych przez te jednostki
szkół ponadpodstawowych odbywa się z wykorzystaniem systemu
teleinformatycznego.
3. Dane, o których mowa w ust. 1, mogą być pozyskane po wyrażeniu przez
rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia, w formie pisemnej, zgody na ich
pozyskanie i przetwarzanie.
4. Pozyskanie danych, o których mowa w ust. 1, odbywa się po przekazaniu
do bazy danych SIO danych identyfikacyjnych ucznia oraz oświadczenia
odpowiednio wójta (burmistrza, prezydenta miasta), starosty powiatu lub marszałka
województwa o wyrażeniu przez rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia zgody,
o której mowa w ust. 3.
5. (uchylony)

Ustawa o systemie informacji oświatowej art. 57

Poprzedni

Art. 56. (uchylony).

Nastepny

Art. 58. 1. Szkoły i placówki oświatowe, jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Centralna Komisja Egzaminacyjna, okręgow...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej
  • Wejscie w życie 30 kwietnia 2012
  • Ost. zmiana ustawy 19 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 03 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka