Art. 53. W ustawie z dnia 21 lipca 2000 r. — Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2000 r. Nr 73, poz. 852,
z 2001 r. Nr 122, poz. 1321 i Nr 154, poz. 1800 i 1802
oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253 i Nr 74, poz. 676) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 90:
a) w ust. 1 po wyrazach „zakres zastosowania” dodaje si´ wyrazy „ , z zastrzeżeniem ust. 1a”,
b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. Podmiot wprowadzający do obrotu urządzenie radiowe jest obowiązany zawiadomić Prezesa URTiP, co najmniej na 28 dni
przed planowanym wprowadzeniem urządzenia do obrotu, o zamiarze wprowadzenia do obrotu takiego urządzenia. Zawiadomienie powinno zawierać niezbędne informacje dotyczące przeznaczenia, właściwości technicznych i eksploatacyjnych oraz zakresu zastosowania wprowadzanego do
obrotu urządzenia radiowego.”,
c) w ust. 2 wyrazy „Przepisu ust. 1” zastępuje się wyrazami „Przepisów ust. 1, 1a i 3”,
d) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia:
1) rodzaje urządzeń radiowych objętych obowiązkiem określonym w ust. 1a, biorąc pod
uwagę zakresy częstotliwości wykorzystywanych przez urządzenie,
2) sposób, zakres i tryb udzielania informacji,
o której mowa w ust. 1a, w tym wzór formularza zgłoszenia takiej informacji, biorąc pod uwagę, aby zakres udzielanej informacji był niezbędny do prowadzenia skutecznego nadzoru nad urządzeniami radiowymi wprowadzonymi do obrotu.”;
2) w art. 91 w ust. 2 po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:
„3a) raport techniczny zawierający sprawozdanie z badań technicznych urządzenia radiowego
wraz z opinią potwierdzającą spełnianie przez nie zasadniczych wymagań, wystawione
przez akredytowane laboratorium badawcze, indywidualnemu użytkownikowi urządzenia
radiowego, niebędący przedmiotem oferty handlowej,”;
3) w art. 110 w ust. 1:
a) w pkt 3 po wyrazach „oraz rynku” dodaje si´ wyrazy „aparatury, w tym rynku”,
b) w pkt 4 po wyrazach „usług telekomunikacyjnych i pocztowych” dodaje się wyrazy „oraz rynku aparatury, w tym rynku urządzeń telekomunikacyjnych,”;
4) w art. 117:
a) dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1,
b) dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
„2. Prezes URTiP jest uprawniony równie˝ do
kontroli aparatury, w tym urządzeń telekomunikacyjnych, znajdującej się w obrocie
handlowym, pełniąc w tym zakresie funkcję organu wyspecjalizowanego w rozumieniu
ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2002 r. Nr 166, poz. 1360).”;
5) w art. 118:
a) w ust. 1:
— pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) prowadzenia oględzin kontrolowanych sieci telekomunikacyjnych i aparatury,
w tym urządzeń telekomunikacyjnych,”,
— po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
„5a) nieodpłatnego pobierania próbek wprowadzonej do obrotu handlowego aparatury, w tym urządzeń telekomunikacyjnych, w celu przeprowadzenia badań w zakresie spełniania przez aparatur´ zasadniczych wymagań,”,
— pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) wykonywania czynności kontrolno-pomiarowych, badań sieci telekomunikacyjnych, urządzeń telekomunikacyjnych oraz innej aparatury, a także kontroli jakości świadczonych usług telekomunikacyjnych.”,
b) w ust. 2 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) nieodpłatne udostępnienie podlegających kontroli sieci telekomunikacyjnych, urządzeń telekomunikacyjnych oraz innej aparatury, w celu przeprowadzenia badań.”,
c) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Do pobierania i badania próbek aparatury w zakresie spełniania przez niż zasadniczych wymagań, o których mowa w ust. 1
pkt 5a, stosuje się odpowiednio przepisy art. 27—31 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 4, poz. 25 i Nr 110, poz. 1189 oraz z 2002 r.
Nr 166, poz. 1360).”;
6) po art. 120 dodaje się art. 120a w brzmieniu:
Art. 120a. W przypadku stwierdzenia, że wprowadzona do obrotu handlowego aparatura, w tym urządzenia telekomunikacyjne, nie spełniają zasadniczych wymagań, Prezes URTiP:
1) podejmuje decyzję o wycofaniu z obrotu handlowego aparatury niezgodnej z wymaganiami określonymi
w odrębnych przepisach;
2) przekazuje niezwłocznie organowi
nadzoru wyniki kontroli wraz z odpowiednią dokumentacją oraz kopię decyzji, o której mowa w pkt 1.”;
7) art. 121 otrzymuje brzmienie:
Art. 121. 1. W przypadku stwierdzenia, ˝e aparatura nie spełnia wymagań zasadniczych, w szczególności powoduje zakłócenie pracy aparatury spełniającej zasadnicze wymagania, Prezes URTiP może w decyzji, o której mowa w art. 119, nakazać:
1) czasowe wstrzymanie używania aparatury niespełniającej wymagań zasadniczych;
2) zmian´ sposobu używania aparatury;
3) zastosowanie na koszt podmiotu, wobec którego wydano decyzję, środków technicznych prowadzących do spełniania przez aparatur´
zasadniczych wymagań, w szczególności prowadzących do eliminacji zakłóceń;
4) czasowe zajęcie aparatury, w celu przeprowadzenia badań niezbędnych do ustalenia przyczyn powodujących niezgodność aparatury
z zasadniczymi wymaganiami, w szczególności ustalenia przyczyn zakłóceń.
2. Decyzja, o której mowa w art. 119, podlega natychmiastowemu wykonaniu.
3. Prezes URTiP może uzależnić wydanie zajętej aparatury od zgody jej użytkownika na usunięcie, na koszt użytkownika, przyczyn powodujących niezgodność aparatury z zasadniczymi wymaganiami, w szczególności przyczyn zakłóceń.”;
8) w art. 124 w ust. 1:
a) po pkt 14 dodaje się pkt 14a w brzmieniu:
„14a) wprowadza do obrotu handlowego urządzenia telekomunikacyjne bez przekazania
Prezesowi URTiP informacji w trybie i zakresie, o którym mowa w art. 90 ust. 1,”,
b) po pkt 16 dodaje się pkt 16a w brzmieniu:
„16a) nie wypełnia obowiązków nałożonych decyzję wydaną na podstawie art. 119 lub
art. 120a pkt 1,”.

Ustawa o systemie oceny zgodności art. 53

Poprzedni

Art. 52. W ustawie z dnia 28 kwietnia 2000 r. o systemie oceny zgodności, akredytacji oraz zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 43, poz. 489, z 2001 r. Nr 63, poz. 636 oraz z 2002 r. Nr 74, p...

Nastepny

Art. 54. W ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 4, poz. 25 i Nr 110, poz. 1189) wprowadza się następujące zmiany: 1) w art. 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1....

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2003
  • Ost. zmiana ustawy 4 września 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 22 05 2021
Komentarze

Wyszukiwarka