Art. 51. 1. Pilot ponosi wobec armatora odpowiedzialność za szkody
spowodowane swoim działaniem, chyba że udowodni dołożenie należytej staranności
wymaganej przy świadczeniu usługi pilotowej.
2. Wobec osób trzecich za szkody wyrządzone przez pilota odpowiada armator,
tak jak za szkody wyrządzone przez członka załogi statku.
3. W razie rażącego naruszenia przez pilota przepisów żeglugowych dyrektor
urzędu żeglugi śródlądowej, na mocy decyzji administracyjnej, może, w zależności od
stopnia zagrożenia bezpieczeństwa żeglugi:
1) udzielić pilotowi ostrzeżenia o grożącym zawieszeniu uprawnienia pilotowego;
2) zawiesić uprawnienia pilotowe na okres do 12 miesięcy.
Art. 50. 1. Pilotaż może być wykonywany przez osobę posiadającą kwalifikacje pilota żeglugi śródlądowej. 2. Pilotem żeglugi śródlądowej może zostać osoba posiadająca patent żeglarski uprawniający d...
Art. 52. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej określi, w drodze rozporządzenia: 1) szczegółowe warunki wykonywania pilotażu i sprawowania nadzoru nad jego wykonywaniem, 2) tryb przeprowa...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców