Art. 51. 1. Pilot ponosi wobec armatora odpowiedzialność za szkody
spowodowane swoim działaniem, chyba że udowodni dołożenie należytej staranności
wymaganej przy świadczeniu usługi pilotowej.
2. Wobec osób trzecich za szkody wyrządzone przez pilota odpowiada armator,
tak jak za szkody wyrządzone przez członka załogi statku.
3. W razie rażącego naruszenia przez pilota przepisów żeglugowych dyrektor
urzędu żeglugi śródlądowej, na mocy decyzji administracyjnej, może, w zależności od
stopnia zagrożenia bezpieczeństwa żeglugi:
1) udzielić pilotowi ostrzeżenia o grożącym zawieszeniu uprawnienia pilotowego;
2) zawiesić uprawnienia pilotowe na okres do 12 miesięcy.

Ustawa o żegludze śródlądowej art. 51

Poprzedni

Art. 50. 1. Pilotaż może być wykonywany przez osobę posiadającą kwalifikacje pilota żeglugi śródlądowej. 2. Pilotem żeglugi śródlądowej może zostać osoba posiadająca patent żeglarski uprawniający d...

Nastepny

Art. 52. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej określi, w drodze rozporządzenia: 1) szczegółowe warunki wykonywania pilotażu i sprawowania nadzoru nad jego wykonywaniem, 2) tryb przeprowa...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej
  • Wejscie w życie 25 kwietnia 2001
  • Ost. zmiana ustawy 29 luty 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 20 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka