Art. 47. 1. Jeżeli posiadacz odpadów, który uzyskał zezwolenie na zbieranie
odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów, narusza przepisy ustawy
w zakresie działalności objętej zezwoleniem, w sposób istotny narusza wymagania
dotyczące ochrony przeciwpożarowej lub działa niezgodnie z wydanym zezwoleniem,
właściwy organ wzywa go do niezwłocznego zaniechania naruszeń, wyznaczając
termin usunięcia nieprawidłowości.
1a. Jeżeli posiadacz odpadów, który uzyskał zezwolenie na przetwarzanie dla
prowadzącego zakład recyklingu statków, narusza przepisy ustawy w zakresie działalności objętej zezwoleniem lub działa niezgodnie z wydanym zezwoleniem, lub prowadzony przez niego zakład recyklingu statków nie spełnia wymagań, o których
mowa w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 1257/2013, właściwy organ wzywa
prowadzącego zakład recyklingu statków do niezwłocznego zaniechania naruszeń,
wyznaczając termin usunięcia nieprawidłowości.
2. W przypadku gdy posiadacz odpadów, o którym mowa w ust. 1 i 1a, mimo
wezwania nadal narusza przepisy ustawy, działa niezgodnie z wydanym zezwoleniem,
narusza wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej lub gdy prowadzony przez
niego zakład recyklingu statków nie spełnia wymagań, o których mowa
w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 1257/2013, właściwy organ cofa to zezwolenie,
w drodze decyzji, bez odszkodowania, określając termin jej wykonania.
3. Cofnięcie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 i 1a, powoduje zakończenie
działalności objętej tym zezwoleniem.
4. Decyzji, o której mowa w ust. 2, właściwy organ może nadać rygor
natychmiastowej wykonalności, uwzględniając potrzebę bezpiecznego dla środowiska
zakończenia działalności.
5. Posiadacz odpadów, któremu cofnięto zezwolenie, jest obowiązany do
usunięcia odpadów i negatywnych skutków w środowisku lub szkód w środowisku
w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom
w środowisku i ich naprawie, w ramach prowadzonej działalności objętej tym
zezwoleniem, na własny koszt, w terminie wskazanym w decyzji, o której mowa
w ust. 2. Przepisy art. 26 ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
6. Postępowanie w sprawie wydania decyzji, o której mowa w ust. 2, wszczyna się z urzędu.
7. Nie wydaje się zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na
przetwarzanie odpadów, jeżeli wniosek dotyczy uprawnień wnioskodawcy objętych
decyzją, o której mowa w ust. 2, a nie minęło 10 lat od dnia, gdy decyzja o cofnięciu
zezwolenia stała się ostateczna.
8. W przypadku stwierdzenia nieważności, uchylenia lub wygaśnięcia
zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów przepisy
ust. 3 i 5 stosuje się odpowiednio.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 8, nie stosuje się przepisów art. 26 ust. 2 i 3.

Ustawa o odpadach art. 47

Poprzedni

Art. 46. 1. Właściwy organ odmawia wydania zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, w przypadku gdy zamierzony sposób gospodarowania odpadami: 1) mógłby powodować za...

Nastepny

Art. 48. Zezwolenie na zbieranie odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów wygasa: 1) po upływie czasu, na jaki zostało wydane; 2) jeżeli podmiot objęty zezwoleniem zaprzestał działalności obję...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
  • Wejscie w życie 23 stycznia 2013
  • Ost. zmiana ustawy 16 maja 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 21 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka