Art. 46. 1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta prowadzi wykaz.
2. Wykaz zawiera:
1) nazwę lub imię i nazwisko oraz siedzibę lub adres podmiotu zatrudniającego
dziennego opiekuna lub osoby, o której mowa w art. 36 ust. 1 pkt 1, oraz adres
poczty elektronicznej i numer telefonu;
2) numer NIP i REGON podmiotu zatrudniającego dziennego opiekuna lub osoby,
o której mowa w art. 36 ust. 1 pkt 1;
3) imię i nazwisko dziennego opiekuna zatrudnianego przez dany podmiot;
4) miejsce sprawowania opieki przez dziennego opiekuna, przez które rozumie się
nazwę wsi, miasta, dzielnicy i ulicy;
5) informację o zawieszeniu działalności związanej z zatrudnianiem dziennych
opiekunów;
6) liczbę dzieci powierzonych opiece dziennego opiekuna;
7) czas sprawowania opieki przez dziennego opiekuna;
8) wysokość opłat u dziennego opiekuna.
3. Dane zawarte w wykazie publikowane są przy użyciu systemu
teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a, na stronach podmiotowych
właściwej gminy oraz ministra właściwego do spraw rodziny.
4. Adres będącego osobą fizyczną podmiotu zatrudniającego dziennego
opiekuna nie podlega ujawnieniu na stronach podmiotowych gminy prowadzącej
wykaz i ministra właściwego do spraw rodziny, jeżeli jest inny niż adres sprawowania
opieki przez dziennego opiekuna.

Art. 46a. 1. Podmiot zatrudniający dziennego opiekuna zobowiązany jest do
zgłaszania dziennych opiekunów do wykazu w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia
dziennego opiekuna.
2. Dzienny opiekun może objąć dziecko opieką najwcześniej w dniu wpisu tego
dziennego opiekuna do wykazu.
3. Jeżeli organ prowadzący wykaz nie dokona wpisu w terminie, o którym mowa
w art. 46b ust. 6a, a od dnia wpływu zgłoszenia do tego organu upłynęło 14 dni,
dzienny opiekun może objąć dziecko opieką. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ
wezwał podmiot zatrudniający dziennego opiekuna do uzupełnienia zgłoszenia, nie
później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin,
o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu
uzupełnienia zgłoszenia.

Art. 46b. 1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta dokonuje wpisu do wykazu na
podstawie wniosku.
2. Wniosek zawiera:
1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej
osobowości prawnej – numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym
rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
2) numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;
3) w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
4) oświadczenie o weryfikacji spełniania przez dziennego opiekuna warunków,
o których mowa w art. 39 ust. 1;
5) imię i nazwisko dziennego opiekuna;
6) miejsce sprawowania opieki przez dziennego opiekuna, przez które rozumie się
nazwę wsi, miasta, dzielnicy i ulicy;
7) liczbę dzieci powierzonych opiece dziennego opiekuna;
8) czas sprawowania opieki przez dziennego opiekuna;
9) wysokość opłat u dziennego opiekuna.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 1 oraz w art. 47a pkt 1, są składane wyłącznie
drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.
4. Wniosek jest składany za pomocą systemu teleinformatycznego, o którym
mowa w art. 62a, po zastosowaniu zapewnionych w tym systemie sposobów
potwierdzenia pochodzenia oraz integralności przesłanych danych w postaci
elektronicznej. Uwierzytelnianie użytkowników w tym systemie wymaga użycia
profilu zaufanego, profilu osobistego, środka identyfikacji elektronicznej wydanego
w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego
identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia
5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej, adekwatnie
do poziomu bezpieczeństwa środka identyfikacji elektronicznej wymaganego dla
usług świadczonych w tym systemie, danych weryfikowanych za pomocą
kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego, jeżeli te dane pozwalają na
identyfikację i uwierzytelnienie wymagane w celu realizacji usługi online, albo innych
technologii, jeżeli zostaną udostępnione w tym systemie.
5. W sprawach z wniosków, o których mowa w ust. 1 oraz w art. 47a pkt 1, wójt,
burmistrz lub prezydent miasta doręcza pisma wyłącznie za pomocą systemu
teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.
6. W celu sprawdzenia zgodności danych, o których mowa w ust. 2, wójt,
burmistrz lub prezydent miasta może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru,
dokumentu potwierdzającego tożsamość lub zaświadczenia o niekaralności dziennego
opiekuna. Przedstawienie tych dokumentów nie jest wymagane, w przypadku gdy
wójt, burmistrz lub prezydent miasta może bezpłatnie uzyskać dostęp do danych
wynikających z tych dokumentów, dane te są mu znane z urzędu lub możliwe do
ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza.
6a. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany dokonać wpisu do
wykazu w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, o którym mowa
w ust. 1 lub w art. 47a pkt 1.
7. Po dokonaniu wpisu do wykazu, wójt, burmistrz lub prezydent miasta,
w terminie 3 dni od dokonania wpisu, umożliwia podmiotowi zatrudniającemu
dziennych opiekunów oraz osobie, o której mowa w art. 36 ust. 1 pkt 1, dostęp do
systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a, w zakresie dotyczącym
sporządzania i przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 64 ust. 1.

Ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 art. 46

Poprzedni

Art. 45. Podmioty, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1, wybierają dziennych opiekunów w drodze otwartego konkursu ofert, przeprowadzanego w trybie określonym w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o ...

Nastepny

Art. 47. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy z dziennym opiekunem następuje wykreślenie dziennego opiekuna z wykazu. Art. 47a. W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w wykazi...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
  • Wejscie w życie 4 kwietnia 2011
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 24 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka