Art. 42. 1. Śródlądowe drogi wodne dzielą się na klasy.
2. Śródlądowe drogi wodne, w zależności od klasy, dzielą się na drogi wodne o znaczeniu:
1) regionalnym;
2) międzynarodowym.
3. Klasę drogi wodnej określa się:
1) maksymalnymi parametrami statków, jakie mogą być dopuszczone do żeglugi;
2) wielkością minimalnego prześwitu pod mostami, rurociągami i innymi
urządzeniami krzyżującymi się z drogą wodną.
4. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy sposób
klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych na podstawie kryteriów określonych w ust. 3
oraz dokona podziału tych dróg wodnych na klasy, określi drogi wodne o znaczeniu
regionalnym i międzynarodowym oraz warunki eksploatacyjne i projektowe dla poszczególnych klas dróg wodnych, z uwzględnieniem wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych.
Art. 42a. 1. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej opracowuje plan
lub program rozwoju śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu
transportowym, kierując się potrzebą zapewnienia warunków do zrównoważonego
rozwoju systemu transportowego kraju.
2. Plan lub program rozwoju śródlądowych dróg wodnych o szczególnym
znaczeniu transportowym zawiera:
1) opis istniejącego stanu śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu
transportowym wymagających przebudowy lub modernizacji wraz z opisem
brakujących odcinków śródlądowych dróg wodnych istotnych dla osiągnięcia
celu, o którym mowa w ust. 1;
2) opis planowanych przedsięwzięć polegających na przebudowie lub modernizacji
śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym wraz
z opisem planowanych nowych śródlądowych dróg wodnych o szczególnym
znaczeniu transportowym;
3) szacunkowe koszty realizacji planowanych przedsięwzięć, o których mowa
w pkt 2, wraz z harmonogramem ich realizacji.
3. Zapewniając udział wszystkich zainteresowanych w osiąganiu celów
środowiskowych, o których mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne,
w szczególności w opracowywaniu, przeglądzie i aktualizacji planu lub programu
rozwoju śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym,
minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej poda do publicznej wiadomości, na
zasadach i w trybie określonych w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r.
poz. 283, 284, 322, 471 i 1378), w celu zgłaszania uwag:
1) harmonogram prac związanych ze sporządzaniem planu lub programu rozwoju
śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, w tym
zestawienie działań, które należy wprowadzić w drodze konsultacji;
2) projekt planu lub programu rozwoju śródlądowych dróg wodnych o szczególnym
znaczeniu transportowym.
4. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej zatwierdza plan lub program
rozwoju śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym po
zakończeniu konsultacji zgodnie z ust. 3.
5. Do aktualizacji planu lub programu rozwoju śródlądowych dróg wodnych
o szczególnym znaczeniu transportowym przepisy ust. 1–4 stosuje się odpowiednio.
6. Organy administracji rządowej i samorządowej oraz instytuty badawcze
nieodpłatnie przekazują ministrowi właściwemu do spraw żeglugi śródlądowej
posiadane dane niezbędne do opracowania planu lub programu rozwoju śródlądowych
dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym.
Art. 41. 1. Towary niebezpieczne mogą być przewożone statkami żeglugi śródlądowej w sposób niezagrażający bezpieczeństwu ruchu żeglugowego i wykluczający zanieczyszczenie lub skażenie środowiska, zg...
Art. 43. 1. Śródlądowe drogi wodne należy utrzymywać w sposób zapewniający bezpieczną żeglugę poprzez: 1) należyty stan techniczny budowli i urządzeń hydrotechnicznych służących żegludze oraz ich w...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców