Art. 41. 1. Stosunek pracy z pracownikiem wykonującym czynności kontrolne
nawiązuje się na podstawie mianowania, poprzedzonego umową o pracę na czas
określony, nie dłuższy niż 3 lata, z zastrzeżeniem ust. 4.
2. Pracowników wykonujących czynności kontrolne mianuje i rozwiązuje z nimi
stosunek pracy Główny Inspektor Pracy.
3. Mianowanie jest uzależnione od odbycia aplikacji inspektorskiej zakończonej
złożeniem państwowego egzaminu z wynikiem pozytywnym przed komisją
egzaminacyjną powołaną przez Głównego Inspektora Pracy.
4. Główny Inspektor Pracy może, w przypadkach uzasadnionych kwalifikacjami
lub praktyką zawodową, mianować pracownika wykonującego czynności kontrolne
bez uprzedniego zawierania umowy o pracę, a także bez zachowania wymogu
aplikacji inspektorskiej.
5. Główny Inspektor Pracy określi zakres i tryb przeprowadzania aplikacji
inspektorskiej i państwowego egzaminu, o którym mowa w art. 39 pkt 4.

Ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy art. 41

Poprzedni

Art. 40. 1. Główny Inspektor Pracy powołuje i odwołuje: 1) w Głównym Inspektoracie Pracy – dyrektora i wicedyrektora Gabinetu Głównego Inspektora Pracy, dyrektorów i wicedyrektorów departamentów, g...

Nastepny

Art. 42. Pracownicy, o których mowa w art. 38 ust. 1 pkt 4, z wyłączeniem pracowników określonych w art. 40 ust. 1, zatrudniani są na podstawie umowy o pracę.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy
  • Wejscie w życie 1 lipca 2007
  • Ost. zmiana ustawy 22 grudnia 2018
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 25 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka