Art. 30. 1. W przypadku zatrzymania w obcym porcie statku o polskiej
przynależności przez inspekcję państwa portu:
1) kapitan statku jest obowiązany niezwłocznie przekazać informację o tym fakcie
dyrektorowi urzędu morskiego właściwemu dla portu macierzystego statku;
2) armator statku jest obowiązany dostosować statek do wymagań umów
międzynarodowych, w szczególności w zakresie stwierdzonych uchybień;
3) właściwy dyrektor urzędu morskiego nadzoruje dostosowanie statku do
wymagań umów międzynarodowych.
2. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze
rozporządzenia, sposób:
1) postępowania w przypadku zatrzymania w obcym porcie statku o polskiej
przynależności przez inspekcję państwa portu, w tym sposób przekazywania
informacji o jego zatrzymaniu,
2) dostosowania zatrzymanych statków do wymagań umów międzynarodowych
oraz przepisów krajowych w zakresie budowy, konstrukcji oraz bezpiecznej
eksploatacji tych statków,
3) sprawowania nadzoru przez właściwego dyrektora urzędu morskiego nad
dostosowaniem statku do wymagań umów międzynarodowych
– kierując się koniecznością przeprowadzenia niezbędnych działań, jakie muszą
zostać podjęte w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz zapewnienia
bezpieczeństwa żeglugi statków o polskiej przynależności i bezpieczeństwa osób
przebywających na tych statkach.

Ustawa o bezpieczeństwie morskim art. 30

Poprzedni

Art. 29. W przypadku zmiany przynależności statku z polskiej na obcą, jeżeli państwo, którego banderę będzie statek podnosił wystąpi o informacje dotyczące tego statku, dyrektor urzędu morskiego wła...

Nastepny

Art. 31. Do statków o polskiej przynależności stosuje się odpowiednio przepisy art. 55 i art. 56.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
  • Wejscie w życie 25 stycznia 2012
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 27 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka