Art. 2. 1. Ustawa nie narusza praw przysługujących na podstawie przepisów
dotyczących ochrony własności intelektualnej i przemysłowej, w szczególności
przepisów o ochronie wynalazków, wzorów użytkowych i przemysłowych, topografii
układów scalonych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych, praw autorskich
i praw pokrewnych.
2. Ustawę stosuje się do zawieranych między przedsiębiorcami:
1) umów, w szczególności licencji, a także innych niż umowy praktyk
wykonywania praw, o których mowa w ust. 1;
2) umów dotyczących nieujawnionych do wiadomości publicznej:
a) informacji technicznych lub technologicznych,
b) zasad organizacji i zarządzania
– co do których podjęto działania zmierzające do zapobieżenia ich ujawnieniu, jeżeli
skutkiem tych umów jest nieuzasadnione ograniczenie swobody działalności
gospodarczej stron lub istotne ograniczenie konkurencji na rynku.

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów art. 2

Poprzedni

Art. 1. 1. Ustawa określa warunki rozwoju i ochrony konkurencji oraz zasady podejmowanej w interesie publicznym ochrony interesów przedsiębiorców i konsumentów. 2. Ustawa reguluje zasady i tryb prz...

Nastepny

Art. 3. Przepisów ustawy nie stosuje się do ograniczeń konkurencji dopuszczonych na podstawie odrębnych ustaw.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
  • Wejscie w życie 21 kwietnia 2007
  • Ost. zmiana ustawy 24 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 17 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka