Art. 28. 1. Inspekcja statku o przynależności do państwa strony Konwencji
MARPOL lub Konwencji BWM ogranicza się do sprawdzenia świadectw i innych
dokumentów przewidzianych w tych konwencjach.
2. Inspekcja może być rozszerzona po sprawdzeniu dokumentów, o których
mowa w ust. 1, wyłącznie gdy:
1) istnieje uzasadnione podejrzenie, że stan statku lub jego wyposażenie odbiega
w istotny sposób od stanu stwierdzonego w jego dokumentach;
2) treść dokumentów nie jest wystarczająca do potwierdzenia lub sprawdzenia
podejrzanego naruszenia;
3) statek nie posiada ważnych świadectw z załącznikami;
4) na statku nie wdrożono procedur postępowania z wodami balastowymi i osadami
wymaganych Konwencją BWM.
3. Inspekcja nie może wpłynąć na nieuzasadnione przetrzymywanie statku
w porcie.

Art. 28a. 1. Jeżeli przeprowadzona inspekcja potwierdzi, że statek nie
przestrzega przepisów ustawy w zakresie zdawania odpadów i pozostałości
ładunkowych do portowych urządzeń odbiorczych, dyrektor właściwego urzędu
morskiego odmawia zgody na opuszczenie portu przez statek, aż do momentu zdania
tych odpadów i pozostałości ładunkowych.
1a. Jeżeli przeprowadzona inspekcja wykaże, że wody balastowe statku stanowią
zagrożenie dla środowiska, zdrowia ludzkiego, zasobów lub mienia, właściwy
dyrektor urzędu morskiego zakazuje zrzutu wód balastowych do czasu usunięcia
zagrożenia.
2. Jeżeli istnieje uzasadnione podejrzenie, że statek opuścił port nie dopełniając
ciążących na nim obowiązków w zakresie informowania oraz zdawania odpadów
i pozostałości ładunkowych, dyrektor właściwego urzędu morskiego niezwłocznie
informuje o tym fakcie właściwe władze administracji morskiej w następnym porcie,
do którego zawija statek.
3. Jeżeli dyrektor urzędu morskiego otrzyma informację, że do portu morskiego
znajdującego się w terytorialnym zakresie jego działania zmierza statek, który opuścił
inny port z naruszeniem przepisów w zakresie informowania oraz zdawania odpadów
i pozostałości ładunkowych lub był eksploatowany z naruszeniem postanowień Konwencji BWM, zapewnia przeprowadzenie inspekcji tego statku przed udzieleniem pozwolenia na jego wyjście w morze.

Ustawa o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki art. 28

Poprzedni

Art. 27. Dyrektor urzędu morskiego może: 1) zażądać od statku przepływającego przez polskie obszary morskie informacji dotyczących identyfikacji, portu rejestracji, ostatniego i następnego portu za...

Nastepny

Art. 29. Dyrektor urzędu morskiego jest obowiązany przeprowadzić postępowanie, o którym mowa w niniejszym rozdziale: 1) w odniesieniu do statku o polskiej przynależności: a) który spowodował zaniec...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 marca 1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki
  • Wejscie w życie 10 sierpnia 1995
  • Ost. zmiana ustawy 29 luty 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 15 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka