Art. 28. 1. Formy aktywizacji zawodowej, o których mowa w art. 23 ust. 1, są
finansowane w formie dotacji celowej ze środków wyodrębnionych na te zadania
w budżetach wojewodów.
2. Starosta organizujący aktywizację zawodową repatriantów może ubiegać się
o środki na ten cel, składając wniosek do właściwego wojewody.
3. Zadania starosty w zakresie aktywizacji zawodowej repatriantów są zadaniami
z zakresu administracji rządowej.
4. Minister właściwy do spraw pracy oraz wojewodowie i marszałkowie
województw udzielają starostom wszechstronnej pomocy w organizacji aktywizacji
zawodowej repatriantów.

Art. 28a. 1. Osobom fizycznym, w uznaniu ich zasług w związku z
prowadzeniem działalności na rzecz repatriantów, może zostać przyznana odznaka
honorowa „Zasłużony dla repatriacji”.
2. Odznakę, o której mowa w ust. 1, przyznaje Prezes Rady Ministrów z własnej
inicjatywy albo na wniosek Pełnomocnika lub organu statutowego organizacji
społecznej lub instytucji działającej na rzecz repatriantów.
3. Wraz z odznaką, o której mowa w ust. 1, wydaje się legitymację
potwierdzającą jej przyznanie.
4. Organ statutowy organizacji społecznej lub instytucji działającej na rzecz
repatriantów składa wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w ust. 1, za
pośrednictwem Pełnomocnika.
5. Pełnomocnik prowadzi ewidencję informacji o osobach, którym została
przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1.
6. Do ewidencji wpisuje się następujące dane dotyczące osób, którym została
przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1:
1) imię (imiona) i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) imiona rodziców;
4) państwo zamieszkania;
5) obywatelstwo;
6) datę przyznania odznaki.
7. Pełnomocnik, po powzięciu informacji o zgonie osoby, której została
przyznana odznaka, o której mowa w ust. 1, zarządza protokolarne i komisyjne
usunięcie danych dotyczących tej osoby z ewidencji.

Art. 28b. 1. Wniosek o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
zawiera:
1) następujące dane dotyczące osoby przedstawionej do wyróżnienia:
a) imię (imiona) i nazwisko,
b) numer PESEL,
c) datę i miejsce urodzenia,
d) imiona rodziców,
e) państwo zamieszkania,
f) obywatelstwo,
g) adres do korespondencji;
2) informacje uzasadniające przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1;
3) nazwę albo imię i nazwisko i podpis wnioskodawcy lub osoby działającej w
imieniu wnioskodawcy oraz datę złożenia wniosku.
2. Prezes Rady Ministrów rozpatruje wniosek o przyznanie odznaki, o której
mowa w art. 28a ust. 1, w terminie 60 dni od dnia jego otrzymania.
3. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1) wzór wniosku o przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
2) wzór i sposób noszenia odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
3) wzór legitymacji potwierdzającej przyznanie odznaki, o której mowa w art. 28a ust. 1,
4) sposób prowadzenia ewidencji informacji o osobach, którym została przyznana
odznaka, o której mowa w art. 28a ust. 1
– mając na uwadze potrzebę ujednolicenia sposobu składania wniosków, wzornictwo
stosowane w polskiej falerystyce oraz zakres danych wpisywanych do ewidencji.

Ustawa o repatriacji art. 28

Poprzedni

Art. 27. 1. Zwrot części kosztów poniesionych przez pracodawcę na przeszkolenie repatrianta, wynagrodzenie, nagrody i składki na ubezpieczenia społeczne oraz utworzenie stanowiska pracy następuje na...

Nastepny

Art. 29. 1. W celu umożliwienia kandydatom na repatriantów poszukiwań właściwych warunków do osiedlenia się w Rzeczypospolitej Polskiej Pełnomocnik prowadzi ewidencję lokali mieszkalnych i źródeł ut...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2001
  • Ost. zmiana ustawy 1 października 2010
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 25 01 2021
Komentarze

Wyszukiwarka