Art. 28. 1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta dokonuje wpisu do rejestru na
podstawie wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający
prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Wniosek zawiera:
1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej
osobowości prawnej – numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym
rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
2) numer NIP, o ile wnioskodawcy taki numer nadano;
3) decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o której mowa
w art. 25 ust. 2;
3a) odpowiednio decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych,
o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1, lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2;
4) w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo
popełnione umyślnie;
5) oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być
prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
6) w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
7) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
8) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
9) informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci
niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
10) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.
2. (uchylony)
3. Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, podmiot przedstawia stosowne
oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty, o której mowa w art. 33.
4. W celu sprawdzenia zgodności danych, o których mowa w ust. 1, wójt,
burmistrz lub prezydent miasta może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru,
dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub
dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony
żłobek lub klub dziecięcy. Przedstawienie tych dokumentów nie jest wymagane,
w przypadku gdy wójt, burmistrz lub prezydent miasta może bezpłatnie uzyskać
dostęp do danych wynikających z tych dokumentów, dane te są mu znane z urzędu lub
możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza.
5. Po dokonaniu wpisu do rejestru, wójt, burmistrz lub prezydent miasta,
w terminie 3 dni od dokonania wpisu, umożliwia podmiotowi prowadzącemu żłobek
lub klub dziecięcy dostęp do systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a,
w zakresie dotyczącym:
1) dokonywania przez podmiot wpisany do rejestru samodzielnych zmian danych
lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10;
2) sporządzania i przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 64 ust. 1.

Art. 28a. Organ prowadzący rejestr prostuje z urzędu wpis do rejestru
zawierający oczywiste błędy, niezgodności z treścią wniosku przedsiębiorcy lub
niezgodności ze stanem faktycznym wynikającym z innych rejestrów publicznych.

Ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 art. 28

Poprzedni

Art. 27. 1. Rejestr prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego przy użyciu systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art...

Nastepny

Art. 29. (uchylony).

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
  • Wejscie w życie 4 kwietnia 2011
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 24 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka