Art. 24. 1. Radny, który przed uzyskaniem mandatu wykonywał pracę w ramach
stosunku pracy w starostwie powiatowym lub pełnił funkcję kierownika jednostki
organizacyjnej tego powiatu, w którym uzyskał mandat, obowiązany jest złożyć
wniosek o urlop bezpłatny w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników wyborów
przez właściwy organ wyborczy, przed złożeniem ślubowania, o którym mowa
w art. 20 ust. 1.
2. Radny, o którym mowa w ust. 1, otrzymuje urlop bezpłatny na okres
sprawowania mandatu.
3. Radny, o którym mowa w ust. 1, otrzymuje urlop bezpłatny bez względu na
rodzaj i okres trwania stosunku pracy. Stosunek pracy zawarty na czas określony,
który ustałby przed terminem wygaśnięcia mandatu, przedłuża się do 3 miesięcy po
upływie tego terminu.
4. W odniesieniu do radnego pełniącego funkcję kierownika jednostki
organizacyjnej przejętej lub utworzonej przez powiat w czasie kadencji termin,
o którym mowa w ust. 1, upływa po 6 miesiącach od dnia przejęcia lub utworzenia tej jednostki.
5. Niezłożenie przez radnego wniosku, o którym mowa w ust. 1, jest
równoznaczne ze zrzeczeniem się mandatu.

Ustawa o samorządzie powiatowym art. 24

Poprzedni

Art. 23. 1. Z radnym nie może być nawiązany stosunek pracy w starostwie powiatowym powiatu, w którym radny uzyskał mandat. 2. Radny nie może pełnić funkcji kierownika powiatowej jednostki organizac...

Nastepny

Art. 25. Po wygaśnięciu mandatu radnego, o którym mowa w art. 24, odpowiednio starostwo powiatowe lub powiatowa jednostka organizacyjna przywraca radnego do pracy na tym samym lub równorzędnym stano...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
  • Wejscie w życie 1 stycznia 1999
  • Ost. zmiana ustawy 25 października 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 01 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka