Art. 217. 1. Organ właściwy do wydania pozwolenia zintegrowanego może,
na wniosek prowadzącego instalację lub z urzędu za jego zgodą, wydać nowe
pozwolenie zintegrowane w celu ujednolicenia tekstu obowiązującego pozwolenia, z uwzględnieniem wszystkich zmian wprowadzonych do tego pozwolenia od dnia jego wydania.
2. W pozwoleniu, o którym mowa w ust. 1, organ właściwy do wydania
pozwolenia:
1) ujednolica tekst pozwolenia;
2) stwierdza wygaśnięcie dotychczasowego pozwolenia.
3. Do pozwolenia, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisów art. 208,
art. 210 i art. 218.

Art. 217a. 1. Ustalając w pozwoleniu zintegrowanym sposób i częstotliwość
wykonywania badań zanieczyszczenia gleby i ziemi substancjami powodującymi
ryzyko oraz wykonywania pomiarów zawartości tych substancji w wodach
gruntowych, w tym pobierania próbek, o których mowa w art. 211 ust. 6 pkt 4,
uwzględnia się, że:
1) badania zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonuje się co najmniej raz na
10 lat,
2) pomiary zawartości substancji w wodach gruntowych, w tym pobieranie
próbek, wykonuje się co najmniej raz na 5 lat
– o ile takie badania lub pomiary nie opierają się na systematycznej ocenie ryzyka,
o której mowa w art. 211 ust. 6 pkt 4.
2. Badania lub pomiary, o których mowa w ust. 1, wykonuje się:
1) przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a;
2) w sposób umożliwiający ich ilościowe porównanie z wynikami badań
i pomiarów zawartymi w raporcie początkowym, jeżeli taki raport dla danej
instalacji jest wymagany.
3. Prowadzący instalację przekazuje wyniki badań lub pomiarów organowi
właściwemu do wydania pozwolenia w terminie miesiąca od dnia ich wykonania.

Art. 217b. 1. Przed przystąpieniem do zakończenia eksploatacji instalacji, dla
której wymagany był raport początkowy, prowadzący instalację sporządza
i przedkłada organowi właściwemu do wydania pozwolenia raport końcowy
o stanie końcowym zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych na terenie
zakładu substancjami powodującymi ryzyko, zwany dalej „raportem końcowym”.
2. Jeżeli prowadzący instalację nie przedłożył raportu końcowego, to
w przypadkach, o których mowa w art. 193 ust. 1 pkt 2, 5, 7 i 8, organ właściwy do
wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie pozwolenia zintegrowanego nakłada
na dotychczasowego prowadzącego instalację, dla której wymagany był raport
początkowy, obowiązek sporządzenia i przedłożenia raportu końcowego,
określając termin wykonania tego obowiązku nie dłuższy niż 12 miesięcy od dnia
stwierdzenia wygaśnięcia pozwolenia.
3. Raport końcowy zawiera:
1) informacje na temat planowanego sposobu użytkowania terenu, o ile takie
informacje są dostępne;
2) nazwy substancji powodujących ryzyko, które były wykorzystywane,
produkowane lub uwalniane przez wymagające pozwolenia zintegrowanego
instalacje, położone na terenie zakładu;
3) informacje na temat zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych na
terenie zakładu substancjami powodującymi ryzyko stosowanymi,
produkowanymi lub uwalnianymi przez wymagające pozwolenia
zintegrowanego instalacje, położone na terenie zakładu, w tym wyniki badań
zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, oraz pomiarów zawartości
tych substancji w wodach gruntowych, w tym pobierania próbek,
wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub
ust. 1a.
4. Raport końcowy sporządza się w sposób umożliwiający ilościowe
porównanie zawartych w nim wyników badań i pomiarów z wynikami badań
i pomiarów zawartymi w raporcie początkowym.

Art. 217c. 1. Sporządzając raport początkowy, wykonując badania lub
pomiary, o których mowa w art. 211 ust. 6 pkt 4, oraz sporządzając raport
końcowy, w celu przedstawienia informacji na temat zanieczyszczenia
substancjami powodującymi ryzyko gleby, ziemi i wód gruntowych na terenie
zakładu, ocenę zanieczyszczenia powierzchni ziemi prowadzi się w sposób
określony w przepisach wydanych na podstawie art. 101a ust. 5.
2. W raporcie początkowym, w dokumentacji badań lub pomiarów oraz
w raporcie końcowym, o których mowa w ust. 1, informacje na temat
zanieczyszczenia substancjami powodującymi ryzyko gleby, ziemi i wód gruntowych na terenie zakładu przedstawia się w postaci opisu tekstowego,
zestawień tabelarycznych oraz map wskazujących zasięg zanieczyszczenia.

Art. 217d. 1. Jeżeli organ właściwy do wydania pozwolenia stwierdził
zanieczyszczenie substancjami powodującymi ryzyko gleby, ziemi lub wód
gruntowych na terenie zakładu, przesyła odpowiednio kopię raportu początkowego,
kopię wyników badań lub pomiarów, o których mowa w art. 217a ust. 3, lub kopię
raportu końcowego regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska.
2. Ustalając w planie remediacji, o którym mowa w art. 101l ust. 4 lub
art. 101m ust. 2, lub art. 101o ust. 2 ustawy albo w art. 13 ust. 3 pkt 2 lub art. 15
ust. 2 pkt 3, lub art. 17 ust. 2a ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu
szkodom w środowisku i ich naprawie, sposób przeprowadzenia remediacji dla
terenu zakładu, na którym jest eksploatowana instalacja wymagająca uzyskania
pozwolenia zintegrowanego oraz wskutek której eksploatacji nastąpiło
zanieczyszczenie, można uwzględnić, że usunięcie zanieczyszczenia zostanie
odłożone do czasu zakończenia eksploatacji instalacji, jeżeli prowadzący instalację
wykaże, że nie stwarza to znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu
środowiska.
3. W przypadku określonym w ust. 2, jako sposób przeprowadzenia
remediacji ustalony w planie remediacji, wskazuje się:
1) planowane działania w celu zapobieżenia lub zmniejszenia dalszego
zanieczyszczenia, w tym działania w celu ograniczenia lub wyeliminowania
emisji zanieczyszczenia lub usunięcia pierwotnego źródła zanieczyszczenia;
2) jeżeli jest taka potrzeba – sposób ograniczenia rozprzestrzeniania się
zanieczyszczenia;
3) sposób kontrolowania zanieczyszczenia poprzez okresowe prowadzenie
badań zanieczyszczenia gleby i ziemi w określonym czasie.
4. Przed przystąpieniem do zakończenia eksploatacji instalacji wymagającej
uzyskania pozwolenia zintegrowanego ustala się nowy plan remediacji, na
podstawie odpowiednio art. 101l ust. 4 lub art. 101m ust. 1 pkt 2, lub art. 101o
ust. 2 ustawy albo art. 13 ust. 3 pkt 2 lub art. 15 ust. 1 pkt 2, lub art. 17 ust. 2a
ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich
naprawie, którego celem jest doprowadzenie gleby, ziemi i wód gruntowych na
terenie zakładu do stanu:
1) określonego w raporcie początkowym – jeżeli w raporcie początkowym nie
stwierdzono występowania zanieczyszczenia gleby, ziemi lub wód
gruntowych;
2) niestwarzającego znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi oraz środowiska –
jeżeli w raporcie początkowym stwierdzono występowanie zanieczyszczenia
gleby, ziemi lub wód gruntowych.
5. W decyzji ustalającej nowy plan remediacji stwierdza się wygaśnięcie
wcześniejszej decyzji lub jej części w zakresie dotyczącym terenu zakładu.

Prawo ochrony środowiska art. 217

Poprzedni

Art. 216. 1. Organ właściwy do wydania pozwolenia dokonuje analizy pozwolenia zintegrowanego także: 1) co najmniej raz na 5 lat lub 2) jeżeli oddziaływanie instalacji na środowisko zmieniło się w s...

Nastepny

Art. 218. Organ administracji zapewnia możliwość udziału społeczeństwa, na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochr...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska
  • Wejscie w życie 1 października 2001
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 19 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka