Art. 20. 1. Rejestr składa się z ksiąg rejestrowych, w których wpisuje się:
1) numer rejestracyjny statku i datę wpisu;
2) nazwę statku lub inny znak rozpoznawczy;
3) nazwę portu macierzystego statku;
4) rodzaj i przeznaczenie statku;
5) rok, miejsce budowy, nazwę stoczni i numer budowy oraz określenie materiału
głównego, z którego jest statek zbudowany;
6) rodzaj i liczbę głównych maszyn napędowych, łączną ich moc w kW, a także
liczbę i rodzaj pędników;
7) wymiary statku;
8) oznaczenie i adres armatora statku wraz z numerem identyfikacyjnym REGON
nadanym podmiotowi przez urząd statystyczny oraz oznaczeniami kodowymi
adresu przyjętymi w krajowym rejestrze urzędowym podziału terytorialnego
kraju „TERYT”. W wypadku braku numeru identyfikacyjnego REGON wpisuje
się numer PESEL.
2. Każda zmiana danych, o których mowa w ust. 1, podlega wpisaniu do rejestru.
Obowiązek zgłoszenia zmiany danych spoczywa na armatorze w terminie 14 dni od
zaistnienia zmiany.
3. Do zgłoszenia statku do rejestru należy dołączyć dowód wykreślenia
z rejestru, jeżeli statek był uprzednio wpisany do rejestru w innym organie
rejestrowym polskim lub zagranicznym.
4. Po wpisaniu statku do rejestru dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej wydaje
armatorowi dokument rejestracyjny stanowiący dowód polskiej przynależności statku.
4a. (uchylony)
4b. (uchylony)
4c. (uchylony)
5. Odmowa wpisania statku do rejestru następuje w drodze decyzji
administracyjnej.
Art. 19. 1. Rejestr prowadzi dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej właściwy dla portu macierzystego statku. 2. (uchylony) 3. Wpis do rejestru następuje na podstawie pisemnego wniosku. Do złożenia wn...
Art. 21. 1. Statek wpisany do rejestru lub zarejestrowany na podstawie ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m oznacza się nazwą lub...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców