Art. 19. 1. W przypadku gdy rzecz znaleziona nie została odebrana przez osobę
uprawnioną do jej odbioru, w terminie określonym w art. 187 Kodeksu cywilnego,
właściwy starosta zawiadamia o tym znalazcę oraz wzywa go do odbioru rzeczy
w terminie, nie krótszym niż 2 tygodnie, z pouczeniem, że w przypadku nieodebrania
rzeczy w tym terminie jej właścicielem stanie się powiat. Przepisy art. 18 ust. 1
i 2 stosuje się odpowiednio.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do zabytków oraz materiałów archiwalnych.
3. Właściwy starosta wydaje znalazcy, który odebrał rzecz, zaświadczenie
stwierdzające upływ terminów przechowania rzeczy oraz zawierające informację
o wydaniu rzeczy. W zaświadczeniu zamieszcza się informację o treści ust. 1.

Ustawa o rzeczach znalezionych art. 19

Poprzedni

Art. 18. 1. Właściwy starosta informuje osobę uprawnioną do odbioru rzeczy o kosztach przechowania oraz utrzymania rzeczy w należytym stanie, a także o kosztach poszukiwania osoby uprawnionej do odb...

Nastepny

Art. 20. 1. W przypadku znalezienia rzeczy, której cechy zewnętrzne lub umieszczone na niej znaki szczególne wskazują, że stanowi ona sprzęt lub ekwipunek wojskowy, oraz w przypadku znalezienia doku...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych
  • Wejscie w życie 21 czerwca 2015
  • Ost. zmiana ustawy 5 września 2018
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 28 01 2021
Komentarze

Wyszukiwarka