Art. 19. 1. Prezes UKE przyjmuje rozstrzygnięcie uwzględniając w możliwie
najszerszym zakresie przedstawione, w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania
projektu rozstrzygnięcia, opinie Komisji Europejskiej, BEREC lub organu
regulacyjnego innego państwa. O przyjęciu rozstrzygnięcia Prezes UKE zawiadamia
Komisję Europejską.
2. Jeżeli w zakresie ustalenia znaczącej pozycji rynkowej oraz w zakresie
zamiaru zdefiniowania rynku właściwego różnego od tych, które zdefiniowano
w zaleceniu Komisji Europejskiej w sprawie właściwych rynków produktów i usług
w sektorze łączności elektronicznej podlegających regulacji ex ante, zwanym dalej
„zaleceniem Komisji”, Komisja Europejska poinformuje Prezesa UKE o swojej opinii, w której stwierdzi, że proponowane rozstrzygnięcie stanowi przeszkodę
w funkcjonowaniu jednolitego rynku lub o swoich poważnych wątpliwościach co do
zgodności tego środka z przepisami prawa Unii Europejskiej, Prezes UKE zawiesza
postępowanie na okres 2 miesięcy. W przypadku gdy w tym okresie Komisja
Europejska wyda decyzję, w której wezwie do wycofania w całości lub w części
projektu rozstrzygnięcia, Prezes UKE uwzględnia stanowisko Komisji Europejskiej
i dokonuje zmiany projektu rozstrzygnięcia lub umarza postępowanie w terminie
6 miesięcy od dnia wydania decyzji przez Komisję Europejską.
2a. W przypadku dokonania przez Prezesa UKE zmiany projektu rozstrzygnięcia
na podstawie ust. 2 stosuje się przepisy art. 15–20. Nie stanowi zmiany projektu
rozstrzygnięcia zmiana uzasadnienia tego projektu.
2b. Prezes UKE przekazuje Komisji Europejskiej i BEREC informacje
o wszystkich przyjętych ostatecznie rozstrzygnięciach, o których mowa w art. 18.
3. Prezes UKE uwzględnia przy stosowaniu ustawy w największym możliwie
stopniu wytyczne Komisji Europejskiej w sprawie analizy rynku i ustalania znaczącej
pozycji rynkowej oraz zalecenie Komisji w ich aktualnym brzmieniu, a w przypadku
odstąpienia od ich stosowania powiadamia Komisję Europejską, uzasadniając swe
stanowisko.

Art. 19a. 1. Jeżeli w odniesieniu do rozstrzygnięcia, o którym mowa w art. 18,
w zakresie nałożenia, zmiany lub uchylenia obowiązku nałożonego na operatora na
podstawie art. 34, art. 36–40, art. 42, art. 45 lub art. 46, Komisja Europejska
w terminie, o którym mowa w art. 19 ust. 1, zawiadomi Prezesa UKE oraz BEREC
o powodach uznania, że projekt rozstrzygnięcia stanowiłby przeszkodę do tworzenia
jednolitego rynku lub że istnieją poważne wątpliwości co do zgodności tego
rozstrzygnięcia z prawem Unii Europejskiej – rozstrzygnięcie to nie może zostać
przyjęte przez kolejne trzy miesiące od dnia otrzymania zawiadomienia przez Prezesa
UKE.
2. W trzymiesięcznym terminie, o którym mowa w ust. 1, Prezes UKE ściśle
współpracuje z Komisją Europejską oraz z BEREC w celu określenia
najwłaściwszego i najskuteczniejszego rozstrzygnięcia spełniającego cele, o których
mowa w art. 189 ust. 2, biorąc jednocześnie pod uwagę opinie uczestników rynku
i konieczność zapewnienia rozwoju spójnej praktyki regulacyjnej.
3. Jeżeli BEREC podziela stanowisko Komisji Europejskiej wyrażone
w zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 1, Prezes UKE współpracuje z BEREC
w celu określenia najwłaściwszego i najskuteczniejszego rozstrzygnięcia.
4. Przed upływem trzymiesięcznego terminu, o którym mowa w ust. 1, Prezes
UKE może:
1) zmienić lub wycofać projektowane rozstrzygnięcie, uwzględniając w jak
największym stopniu zawiadomienie Komisji Europejskiej, o którym mowa
w ust. 1, oraz opinię BEREC albo
2) podtrzymać swoje projektowane rozstrzygnięcie.
5. W terminie jednego miesiąca od wydania przez Komisję Europejską zalecenia
zawierającego zobowiązanie do zmiany lub wycofania projektowanego
rozstrzygnięcia lub wycofania przez Komisję Europejską zastrzeżeń odnośnie do
projektowanego rozstrzygnięcia, w przypadku gdy BEREC nie podziela stanowiska
Komisji Europejskiej, nie wydał opinii lub jeżeli Prezes UKE zmienił lub utrzymał
projektowane rozstrzygnięcie zgodnie z ust. 4, Prezes UKE powiadamia Komisję
Europejską i BEREC o przyjęciu ostatecznego rozstrzygnięcia. Termin, o którym
mowa w zdaniu poprzednim, może być wydłużony przez Prezesa UKE w przypadku
potrzeby przeprowadzenia postępowania konsultacyjnego, o którym mowa w art. 15.
6. Jeżeli Prezes UKE postanowi nie zmieniać lub nie wycofywać projektowanego
rozstrzygnięcia pomimo negatywnego stanowiska wyrażonego przez Komisję
Europejską w zaleceniu, o którym mowa w ust. 5, przedstawia uzasadnienie.
7. Prezes UKE może wycofać projektowane rozstrzygnięcie na każdym etapie
postępowania.

Prawo telekomunikacyjne art. 19

Poprzedni

Art. 18. 1. Jeżeli rozstrzygnięcia, o których mowa w art. 15, mogą mieć wpływ na stosunki handlowe między państwami członkowskimi, Prezes UKE, niezwłocznie po zakończeniu postępowania konsultacyjneg...

Nastepny

Art. 20. 1. Przepis art. 17 stosuje się odpowiednio do spraw objętych postępowaniem konsolidacyjnym. 2. Prezes UKE powiadamia niezwłocznie Komisję Europejską, BEREC i organy regulacyjne innych pańs...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 lipca 2004 – Prawo telekomunikacyjne
  • Wejscie w życie 3 września 2004
  • Ost. zmiana ustawy 16 maja 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 21 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka