Art. 17. 1. Do zadań Rzecznika należy podejmowanie działań w zakresie
ochrony klientów podmiotów rynku finansowego, których interesy reprezentuje, a w szczególności:
1) rozpatrywanie wniosków w indywidualnych sprawach, wniesionych na
skutek nieuwzględnienia roszczeń klienta przez podmiot rynku finansowego
w trybie rozpatrywania reklamacji;
2) rozpatrywanie wniosków dotyczących niewykonania czynności wynikających
z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą klienta w terminie, o którym mowa w art. 9 pkt 4;
3) opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących organizacji
i funkcjonowania podmiotów rynku finansowego;
4) występowanie do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy
ustawodawczej albo wydanie lub zmianę innych aktów prawnych w sprawach
dotyczących organizacji i funkcjonowania rynku finansowego;
5) informowanie właściwych organów nadzoru i kontroli o dostrzeżonych
nieprawidłowościach w funkcjonowaniu podmiotów rynku finansowego;
6) inicjowanie i organizowanie działalności edukacyjnej i informacyjnej
w dziedzinie ochrony interesów klientów podmiotów rynku finansowego;
7) przekazywanie do Komisji Nadzoru Finansowego informacji o liczbie
i charakterze skarg wskazujących na naruszenia ustawy z dnia 19 sierpnia
2011 r. o usługach płatniczych, według stanu na koniec każdego półrocza,
w terminie 2 miesięcy po upływie danego półrocza.
2. Przy Rzeczniku prowadzone są pozasądowe postępowania w sprawie
rozwiązywania sporów między klientami podmiotów rynku finansowego a tymi podmiotami.
Art. 16. 1. Rzecznik posiada osobowość prawną. 2. Siedziba Rzecznika znajduje się w Warszawie.
Art. 18. 1. Rzecznik wykonuje swoje zadania przy pomocy podległego mu Biura Rzecznika. 2. Prezes Rady Ministrów, po zasięgnięciu opinii Rzecznika, nadaje, w drodze zarządzenia, statut, który określa...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców