Art. 17. 1. Jeżeli umowa zawierana na odległość, przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, nakłada na konsumenta obowiązek zapłaty,
przedsiębiorca ma obowiązek dostarczyć konsumentowi w sposób jasny i widoczny,
bezpośrednio przed złożeniem przez konsumenta zamówienia, informacji, o których
mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1, 5, 16 i 17.
2. Przedsiębiorca zapewnia, aby konsument w momencie składania zamówienia
wyraźnie potwierdził, że wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
3. Jeżeli do złożenia zamówienia używa się przycisku lub podobnej funkcji,
muszą być one oznaczone w łatwo czytelny sposób słowami „zamówienie z
obowiązkiem zapłaty” lub innego równoważnego jednoznacznego sformułowania.
4. Jeżeli przedsiębiorca nie spełnia wymagań określonych w ust. 2 lub 3, umowa
nie zostaje zawarta.

Ustawa o prawach konsumenta art. 17

Poprzedni

Art. 16. 1. W przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, gdy ustalone w umowie wynagrodzenie nie przekracza sześciuset złotych, konsument zażądał wykonania usługi przez przedsiębiorcę w...

Nastepny

Art. 18. Na stronach internetowych służących do prowadzenia handlu elektronicznego wskazuje się w sposób wyraźny, najpóźniej na początku składania zamówienia, jasne i czytelne informacje o ogranicze...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
  • Wejscie w życie 25 grudnia 2015
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 05 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka