Art. 17. 1. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezgodne z
przepisami o zamówieniach publicznych:
1) opisanie przedmiotu zamówienia publicznego w sposób, który mógłby utrudniać
uczciwą konkurencję;
2) ustalenie wartości zamówienia publicznego lub jego części lub konkursu,
jeżeli miało wpływ na obowiązek stosowania przepisów o zamówieniach
publicznych albo na zastosowanie przepisów dotyczących zamówienia
publicznego o niższej wartości;
3) określenie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub wymaganych od wykonawców środków dowodowych w sposób
niezwiązany z przedmiotem zamówienia lub nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia;
4) określenie kryteriów oceny ofert;
5) nieprzekazanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
lub niezamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia
o zamówieniu, ogłoszenia o ustanowieniu systemu kwalifikowania
wykonawców, ogłoszenia o sprostowaniu, zmianach lub dodatkowych
informacjach odnośnie do takich ogłoszeń, ogłoszenia o udzieleniu
zamówienia, ogłoszenia o wyniku postępowania lub ogłoszenia o wykonaniu umowy;
5a) niezamieszczenie specyfikacji warunków zamówienia lub opisu potrzeb
i wymagań na stronie internetowej prowadzonego postępowania;
5b) łączenie zamówień albo dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia
publiczne skutkujące uniknięciem stosowania przepisów ustawy;
1a. Działanie lub zaniechanie określone w ust. 1 nie stanowi naruszenia
dyscypliny finansów publicznych, jeżeli:
1) zostało skorygowane w sposób zapewniający zgodność danej czynności i toku
postępowania z przepisami o zamówieniach publicznych;
2) nie doszło do udzielenia zamówienia publicznego.
1b. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest udzielenie
zamówienia publicznego:
1) wykonawcy, który nie został wybrany w trybie lub procedurze, określonych
w przepisach o zamówieniach publicznych;
2) z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych dotyczących
przesłanek stosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia
z wolnej ręki.
1ba. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zawarcie umowy
ramowej:
1) bez przeprowadzenia postępowania w trybie określonym w przepisach
o zamówieniach publicznych;
2) z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych dotyczących przesłanek
stosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia lub trybu zamówienia z wolnej ręki.
1bb. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest rozstrzygnięcie
konkursu bez przeprowadzenia postępowania w trybie określonym w przepisach
o zamówieniach publicznych.
1bc. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zawarcie umowy na
usługi społeczne i inne szczególne usługi bez przeprowadzenia postępowania
w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych.
1c. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest naruszenie
przepisów o zamówieniach publicznych w inny sposób niż określony w ust. 1
i 1b–1bc, jeżeli miało ono wpływ odpowiednio na wynik postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub zawarcie umowy ramowej, chyba że nie doszło do udzielenia zamówienia lub zawarcia umowy ramowej, zawarcia umowy na usługi społeczne i inne szczególne usługi lub rozstrzygnięcia konkursu.
1d. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zawarcie umowy
ramowej w sposób, który mógłby zakłócać konkurencję.
2. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zawarcie umowy
w sprawie zamówienia publicznego lub umowy ramowej:
1) bez zachowania formy określonej przepisami o zamówieniach
publicznych;>
2) na czas dłuższy niż określony w przepisach o zamówieniach publicznych lub na
czas nieoznaczony, z wyłączeniem przypadków dopuszczonych w przepisach o
zamówieniach publicznych;
3) (uchylony)
4) przed ogłoszeniem orzeczenia przez Krajową Izbę Odwoławczą, z naruszeniem
przepisów o zamówieniach publicznych.
3. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest unieważnienie
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu z naruszeniem
przepisów o zamówieniach publicznych, określających przesłanki upoważniające
do unieważnienia tego postępowania lub konkursu.
4. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezłożenie przez
kierownika zamawiającego, członka komisji przetargowej oraz inne osoby
wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie po stronie zamawiającego, lub mogące mieć wpływ na wynik tego
postępowania lub konkursu, oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności
powodujących wyłączenie z tego postępowania lub konkursu.
5. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niewyłączenie
z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu osoby
podlegającej wyłączeniu z takiego postępowania lub konkursu na podstawie
przepisów o zamówieniach publicznych.
6. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zmiana umowy
w sprawie zamówienia publicznego, umowy na usługi społeczne i inne szczególne
usługi lub umowy ramowej z naruszeniem przepisów o zamówieniach
publicznych.
6a. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest udzielenie zamówienia
publicznego na podstawie umowy ramowej z istotną zmianą warunków udzielenia
zamówienia publicznego określonych w umowie ramowej.
7. (uchylony)

Art. 17a. 1. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zawarcie
umowy koncesji:
1) z koncesjonariuszem, który nie został wybrany zgodnie z przepisami o umowie
koncesji na roboty budowlane lub usługi;
2) z naruszeniem przepisów o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi
dotyczących obowiązku publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
albo zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o koncesji
lub wstępnego ogłoszenia informacyjnego;
3) której przedmiot lub warunki zostały określone w sposób naruszający zasady
uczciwej konkurencji;
4) z innym niż wymienione w pkt 1–3 naruszeniem przepisów o umowie koncesji
na roboty budowlane lub usługi, jeżeli naruszenie to miało wpływ na wynik
postępowania o zawarcie umowy koncesji.
2. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zawarcie umowy koncesji:
1) bez zachowania formy określonej przepisami o umowie koncesji na roboty
budowlane lub usługi;
2) z pominięciem terminu, w jakim może ona być zawarta, z wyłączeniem
przypadków dopuszczonych w przepisach o umowie koncesji na roboty
budowlane lub usługi;
3) na czas dłuższy niż określony w przepisach o umowie koncesji na roboty
budowlane lub usługi, z wyłączeniem przypadków dopuszczonych w przepisach
o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi;
4) przed ogłoszeniem orzeczenia przez Krajową Izbę Odwoławczą w sprawie
odwołania wniesionego w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji.
3. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest unieważnienie
postępowania o zawarcie umowy koncesji z naruszeniem przepisów o umowie
koncesji na roboty budowlane lub usługi.
4. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zmiana umowy koncesji
z naruszeniem przepisów o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi.
5. (uchylony)
6. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niewyłączenie
z postępowania o zawarcie umowy koncesji osoby podlegającej wyłączeniu z takiego
postępowania na podstawie przepisów o umowie koncesji na roboty budowlane lub
usługi.
7. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezłożenie przez osoby
wykonujące czynności w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji po stronie
zamawiającego lub mogące mieć wpływ na jego wynik oświadczenia o braku lub
istnieniu okoliczności powodujących wyłączenie z tego postępowania.
8. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezgodne z przepisami
o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi ustalenie szacunkowej wartości
umowy koncesji, jeżeli miało to wpływ na obowiązek stosowania przepisów o umowie
koncesji na roboty budowlane lub usługi, o niższej wartości.
9. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezgodne z przepisami
o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi:
1) łączenie przedmiotu umowy koncesji,
2) dzielenie przedmiotu umowy koncesji,
3) podejmowanie decyzji o zawarciu jednej umowy koncesji lub kilku odrębnych
umów koncesji
– w celu uniknięcia stosowania tych przepisów.
10. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezgodne z przepisami
o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi wybranie metody
wykorzystywanej do szacowania wartości umowy koncesji w celu uniknięcia
stosowania tych przepisów.
11. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezgodne z przepisami
o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi opisanie przedmiotu umowy koncesji.
12. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezgodne z przepisami
o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi określenie kryteriów kwalifikacji.
13. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niezgodne z przepisami
o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi określenie kryteriów oceny ofert.

Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych art. 17

Poprzedni

Art. 16. 1. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niewykonanie w terminie zobowiązania jednostki sektora finansów publicznych, w tym obowiązku zwrotu należności celnej, podatku, nadpłaty ...

Nastepny

Art. 18. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest: 1) zaniechanie przeprowadzenia lub rozliczenia inwentaryzacji albo przeprowadzenie lub rozliczenie inwentaryzacji w sposób niezgodny z prz...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Wejscie w życie 1 lipca 2005
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 23 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka