Art. 14. Prawo wykonywania zawodu lekarz traci z mocy prawa w przypadku:
1) utraty obywatelstwa polskiego lub innego państwa członkowskiego Unii
Europejskiej, jeżeli nie nabył równocześnie obywatelstwa innego państwa
członkowskiego Unii Europejskiej;
2) ubezwłasnowolnienia całkowitego lub częściowego;
3) upływu czasu, na jaki zostało przyznane.
Art. 14a. 1. Lekarski Egzamin Końcowy, zwany dalej „LEK”,
i Lekarsko-Dentystyczny Egzamin Końcowy, zwany dalej „LDEK”, organizuje
i przeprowadza CEM. CEM jest państwową jednostką budżetową podległą ministrowi
właściwemu do spraw zdrowia.
2. LEK i LDEK odbywają się dwa razy do roku, równocześnie, zgodnie
z regulaminem porządkowym LEK i LDEK, o którym mowa w art. 14f ust. 2,
w miejscach i terminach ustalonych przez dyrektora CEM.
2a. Terminy LEK i LDEK dyrektor CEM ogłasza co najmniej na 6 miesięcy przed
planowanym egzaminem.
3. Do LEK może przystąpić lekarz albo osoba, która ukończyła 10 semestrów
z sześcioletnich jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarskim
prowadzonym przez uczelnię mającą siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Do LDEK może przystąpić lekarz dentysta albo osoba, która ukończyła
8 semestrów z pięcioletnich jednolitych studiów magisterskich na kierunku
lekarsko-dentystycznym prowadzonym przez uczelnię mającą siedzibę
w Rzeczypospolitej Polskiej.
5. Osoba zamierzająca przystąpić do LEK albo LDEK składa do dyrektora CEM,
za pomocą SMK, zgłoszenie do LEK albo LDEK, do dnia:
1) 15 lipca roku kalendarzowego, w którym jest przeprowadzany dany egzamin –
w przypadku egzaminów wyznaczonych w okresie od dnia 1 września do dnia
30 września;
2) 30 listopada roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym jest
przeprowadzany dany egzamin – w przypadku egzaminów wyznaczonych
w okresie od dnia 1 lutego do dnia 28 lutego.
5a. W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii
minister właściwy do spraw zdrowia może zmienić terminy, o których mowa w ust. 2
i 5. W przypadku nieustania okoliczności będących przyczyną zmiany terminów
minister właściwy do spraw zdrowia dokonuje ponownej zmiany tych terminów,
jednak łączny okres przesunięcia danego terminu nie może być dłuższy niż 5 miesięcy.
Informację o zmianie tych terminów minister właściwy do spraw zdrowia ogłasza na
swojej stronie internetowej.
6. Do terminów, o których mowa w ust. 5 albo 5a, nie stosuje się przepisów
art. 58–60 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256). W przypadku awarii SMK trwającej
dłużej niż godzinę, uniemożliwiającej dokonanie zgłoszenia w okresie tygodnia przed
upływem terminów, o których mowa w ust. 5 albo 5a, termin ten przedłuża się o czas
trwania awarii. Przedłużenie następuje z urzędu przez operatora systemu.
7. Zgłoszenie do LEK albo LDEK, o którym mowa w ust. 5, zawiera następujące
dane:
1) imię (imiona) i nazwisko;
2) datę urodzenia;
3) miejsce urodzenia;
4) numer PESEL, a w przypadku jego braku – cechy dokumentu potwierdzającego
tożsamość: nazwę i numer dokumentu oraz kraj wydania;
5) obywatelstwo (obywatelstwa);
6) adres do korespondencji i adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu, jeżeli posiada;
7) numer prawa wykonywania zawodu lekarza albo prawa wykonywania zawodu
lekarza dentysty, jeżeli posiada;
8) numer i datę wydania dyplomu lekarza albo lekarza dentysty albo datę wydania
zaświadczenia o ukończeniu jednolitych studiów magisterskich na kierunku
lekarskim albo lekarsko-dentystycznym, albo datę wydania zaświadczenia
o ukończeniu co najmniej 10 semestrów z sześcioletnich jednolitych studiów
magisterskich na kierunku lekarskim, albo datę wydania zaświadczenia o ukończeniu co najmniej 8 semestrów z pięcioletnich jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarsko-dentystycznym;
9) nazwę uczelni, w której zgłaszający się ukończył jednolite studia magisterskie na
kierunku lekarskim lub lekarsko-dentystycznym, oraz datę ich ukończenia albo
nazwę uczelni, w której zgłaszający się kontynuuje te studia, a w przypadku
lekarza albo lekarza dentysty, który ukończył studia na kierunku lekarskim lub
lekarsko-dentystycznym w innym państwie niż państwo członkowskie Unii
Europejskiej – nazwę polskiej uczelni, która przeprowadziła nostryfikację
dyplomu ukończenia tych studiów, albo datę wydania świadectwa złożenia LEW
albo LDEW;
10) wskazanie okręgowej rady lekarskiej, która w przypadku lekarza albo lekarza
dentysty, który ukończył uczelnię w państwie członkowskim Unii Europejskiej,
przyznała zgłaszającemu się prawo wykonywania zawodu lekarza albo prawo
wykonywania zawodu lekarza dentysty;
11) wskazanie preferowanego miejsca składania LEK albo LDEK, spośród
wskazanych przez CEM;
12) wskazanie języka, w którym zgłaszający się zamierza składać LEK albo LDEK.
8. W przypadku złożenia zgłoszenia do LEK albo LDEK, o którym mowa
w ust. 5, po raz drugi i kolejny, oraz za LEK albo LDEK składany w języku obcym,
o którym mowa w art. 5 ust. 4, zgłaszający wnosi opłatę egzaminacyjną w wysokości
nie wyższej niż 10% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze
obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku
Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”. Opłatę egzaminacyjną
pobiera dyrektor CEM i stanowi ona dochód budżetu państwa. Opłata egzaminacyjna
jest wnoszona na rachunek bankowy wskazany przez CEM, podany za pomocą SMK.
Opłatę egzaminacyjną uiszcza się niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia, nie później
niż w terminie 5 dni roboczych od dnia upływu terminu składania zgłoszeń.
9. W przypadku niewniesienia opłaty, o której mowa w ust. 8, albo wniesienia jej
w wysokości niższej niż należna, dyrektor CEM wzywa zgłaszającego się do
uzupełnienia braków formalnych za pomocą SMK lub środków komunikacji
elektronicznej, wykorzystując adres poczty elektronicznej wskazany przez
zgłaszającego się w zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 7 pkt 6. Przepisu art. 64 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego nie stosuje się.
W przypadku nieuzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni od dnia
skierowania wezwania dotknięte nimi zgłoszenie do LEK albo LDEK traktuje się jako
niezłożone. O konsekwencji tej dyrektor CEM informuje w wezwaniu do uzupełnienia
braków formalnych.
10. Dyrektor CEM zawiadamia zgłaszającego o godzinie rozpoczęcia i miejscu
przeprowadzenia LEK albo LDEK oraz o nadanym numerze kodowym.
Zawiadomienie jest przekazywane za pomocą SMK lub środków komunikacji
elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany przez zgłaszającego się
w zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 7 pkt 6, nie później niż 14 dni przed terminem
przeprowadzenia danego LEK albo LDEK.
11. Bezpłatne złożenie po raz drugi zgłoszenia do LEK albo LDEK jest możliwe
jedynie w przypadku braku zaliczenia tego egzaminu w pierwszym podejściu albo
nieprzystąpienia do niego.
Art. 14b. 1. LEK i LDEK składa się przed Komisją Egzaminacyjną.
2. Członków Komisji Egzaminacyjnej powołuje i odwołuje dyrektor CEM.
Kandydatów do Komisji Egzaminacyjnej zgłaszają dyrektor CEM, rektorzy uczelni
prowadzących kształcenie na kierunku lekarskim lub lekarsko-dentystycznym,
wojewodowie i okręgowe rady lekarskie.
3. Członkiem Komisji Egzaminacyjnej nie może być osoba skazana
prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Przewodniczącym Komisji Egzaminacyjnej jest osoba wskazana przez
dyrektora CEM.
5. W celu przeprowadzenia LEK i LDEK w ustalonych terminach i miejscach
dyrektor CEM wyznacza spośród członków Komisji Egzaminacyjnej Zespoły
Egzaminacyjne.
6. Członkiem Zespołu Egzaminacyjnego nie może być osoba, w stosunku do
której kandydat do złożenia LEK albo LDEK w tym Zespole Egzaminacyjnym jest:
1) jego małżonkiem;
2) osobą pozostającą z nim w stosunku:
a) pokrewieństwa albo powinowactwa do drugiego stopnia,
b) przysposobienia;
3) osobą pozostającą z nim we wspólnym pożyciu;
4) osobą pozostającą wobec niego w stosunku zależności służbowej.
7. Powody wyłączenia określone w ust. 6 pkt 1 i 2 trwają pomimo ustania
małżeństwa lub przysposobienia.
8. Członkowie Zespołu Egzaminacyjnego przed rozpoczęciem LEK albo LDEK
składają dyrektorowi CEM pisemne oświadczenie, pod rygorem odpowiedzialności
karnej, że nie pozostają z żadnym ze zgłaszających się do LEK albo LDEK przed tym
Zespołem Egzaminacyjnym w stosunku, o którym mowa w ust. 6, oraz nie zostali
skazani prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. Składający oświadczenie jest
obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy
odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta
zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych
oświadczeń.
9. Dyrektor CEM odwołuje członka Komisji Egzaminacyjnej w przypadku:
1) złożenia rezygnacji;
2) choroby uniemożliwiającej sprawowanie przez niego funkcji członka Komisji
Egzaminacyjnej;
3) niewykonywania lub nienależytego wykonywania obowiązków członka Komisji
Egzaminacyjnej;
4) skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) złożenia niezgodnego z prawdą oświadczenia, o którym mowa w ust. 8.
10. Członkom Zespołów Egzaminacyjnych, o których mowa w ust. 5, oraz
komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2, przysługuje:
1) wynagrodzenie za udział w pracach tego Zespołu albo komisji, w wysokości nie
wyższej niż 500 złotych dla Przewodniczącego i nie wyższej niż 300 złotych dla
członka;
2) zwrot kosztów przejazdu w wysokości i na warunkach określonych w przepisach
wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks
pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) przysługujących pracownikom
z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju;
3) zwolnienie od pracy w dniu wykonywania czynności Zespołu Egzaminacyjnego,
o którym mowa w ust. 5, albo komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2, bez
zachowania prawa do wynagrodzenia w przypadku organizowania LEK albo
LDEK w dniu roboczym.
11. Szczegółowy tryb wypłaty wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 10 pkt 1,
oraz zwrotu kosztów, o których mowa w ust. 10 pkt 2, określa, w drodze zarządzenia,
dyrektor CEM.
Art. 14c. 1. LEK i LDEK są składane w formie pisemnych testów, odrębnych
dla zawodu lekarza i zawodu lekarza dentysty, opracowanych na każdy termin
egzaminu przez ekspertów w zakresie zagadnień objętych LEK i LDEK.
2. Pytania testowe LEK i LDEK obejmują problematykę z zakresu dziedzin
medycyny, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 14f ust. 1, ze
szczególnym uwzględnieniem procedur diagnostycznych i leczniczych.
3. Dyrektor CEM prowadzi bazę pytań LEK i LDEK. Dyrektor CEM określa
minimalną liczbę pytań w bazie. Posiadaną bazę pytań LEK i LDEK udostępnia się na
stronie internetowej CEM przed każdym terminem LEK i LDEK.
4. Testy na każdy nowy termin LEK i LDEK składają się z 30% nowych pytań
i 70% pytań wybranych z bazy pytań LEK i LDEK. Nowe pytania i testy są
opracowywane, przetwarzane, dystrybuowane i przechowywane w sposób
uniemożliwiający dostęp do nich osobom innym niż uczestniczące w ich opracowaniu,
przetwarzaniu, dystrybuowaniu i przechowywaniu lub przeprowadzaniu LEK
i LDEK, lub sprawującym nadzór nad ich przeprowadzeniem.
5. Pytania testowe wraz z poprawnymi odpowiedziami po ich wykorzystaniu są
publikowane w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia egzaminu na stronie
internetowej CEM oraz gromadzone w bazie pytań LEK i LDEK.
Art. 14d. 1. Zgłaszający się do LEK albo LDEK przedstawia bezpośrednio przed
egzaminem Zespołowi Egzaminacyjnemu, o którym mowa w art. 14b ust. 5,
dokument potwierdzający tożsamość. W przypadku braku dokumentu
potwierdzającego tożsamość zgłaszającego się nie może on przystąpić do egzaminu.
2. LEK i LDEK polega na rozwiązaniu odpowiedniego testu składającego się
z 200 pytań zawierających 5 odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Za
każdą prawidłową odpowiedź uzyskuje się 1 punkt. W przypadku braku odpowiedzi, zaznaczenia nieprawidłowej odpowiedzi albo zaznaczenia więcej niż jednej
odpowiedzi punkty nie są przyznawane.
2a. Dyrektor CEM, na co najmniej 4 miesiące przed LEK i LDEK, zamieszcza
na stronie internetowej CEM wykaz źródeł bibliograficznych w języku polskim
wskazanych przez ekspertów w zakresie zagadnień objętych LEK i LDEK, na
podstawie których jest weryfikowana poprawność pytań testowych LEK i LDEK ze
wskazaniem określonych rozdziałów oraz wytycznych właściwych towarzystw
naukowych, z których są przygotowywane pytania testowe.
3. Przebieg LEK i LDEK może być dokumentowany za pomocą urządzeń
rejestrujących obraz i dźwięk, o czym zgłaszającego się do LEK albo LDEK informuje
się w zawiadomieniu o egzaminie lub bezpośrednio przed rozpoczęciem egzaminu.
Obraz i dźwięk zarejestrowane podczas przebiegu egzaminu podlegają archiwizacji
przez okres 3 miesięcy od dnia powstania zapisu. Pracownicy CEM oraz inne osoby
przeprowadzające lub nadzorujące egzamin uzyskują dostęp do zarchiwizowanych
materiałów w zakresie realizacji ich ustawowych zadań, po otrzymaniu upoważnienia
wydanego przez administratora danych.
4. Test jest rozwiązywany przez zdającego samodzielnie. Podczas zdawania LEK
i LDEK zdający nie może korzystać z żadnych pomocy naukowych i dydaktycznych,
a także nie może korzystać z urządzeń służących do kopiowania oraz przekazywania
i odbioru informacji. Naruszenie tego zakazu lub rozwiązywanie testu
niesamodzielnie stanowi podstawę zdyskwalifikowania zdającego, co jest
równoważne z uzyskaniem przez niego wyniku negatywnego.
5. W przypadku stwierdzenia w trakcie egzaminu naruszenia zakazu, o którym
mowa w ust. 4, lub rozwiązywania testu niesamodzielnie, przewodniczący Zespołu
Egzaminacyjnego, o którym mowa w art. 14b ust. 5, dokonuje dyskwalifikacji
zdającego i odnotowuje fakt dyskwalifikacji wraz ze wskazaniem jej przyczyny oraz
godziną przerwania egzaminu testowego w protokole egzaminacyjnym.
6. W przypadku stwierdzenia, po zakończeniu egzaminu, na podstawie analizy
obrazu i dźwięku zarejestrowanych za pomocą urządzeń rejestrujących obraz
i dźwięk, o których mowa w ust. 3, że zdający naruszył zakaz, o którym mowa
w ust. 4, lub rozwiązał test niesamodzielnie, Przewodniczący Komisji
Egzaminacyjnej, o którym mowa w art. 14b ust. 4, dokonuje dyskwalifikacji zdającego. Fakt dyskwalifikacji wraz ze wskazaniem jej przyczyny odnotowuje się w protokole egzaminacyjnym.
7. O dyskwalifikacji, o której mowa w ust. 6, dyrektor CEM zawiadamia na
piśmie osobę zdyskwalifikowaną. Informację o dyskwalifikacji dyrektor CEM
zamieszcza w SMK.
8. O dyskwalifikacji dyrektor CEM zawiadamia właściwego okręgowego
rzecznika odpowiedzialności zawodowej, jeżeli lekarz lub lekarz dentysta jest
członkiem okręgowej izby lekarskiej, albo właściwego okręgowego rzecznika
odpowiedzialności zawodowej wojskowej izby lekarskiej, jeżeli lekarz lub lekarz
dentysta jest członkiem wojskowej izby lekarskiej.
9. Osoba zdyskwalifikowana nie może przystąpić do LEK albo LDEK
w kolejnym najbliższym terminie egzaminu przypadającym po dniu dyskwalifikacji.
Art. 14e. 1. Zdający LEK albo LDEK w danym terminie może wnieść w trakcie
egzaminu albo bezpośrednio po jego zakończeniu, przed opuszczeniem sali
egzaminacyjnej, merytoryczne zastrzeżenie do pytania testowego wykorzystanego
podczas tego LEK albo LDEK. Zastrzeżenie składa się dyrektorowi CEM na
formularzu, którego wzór opracowuje CEM.
2. Zastrzeżenie, o którym mowa w ust. 1, rozpatruje w terminie 3 dni od dnia,
w którym odbył się egzamin, komisja powołana przez dyrektora CEM spośród osób,
których wiedza, doświadczenie i autorytet dają rękojmię prawidłowego rozpatrzenia
wniesionych zastrzeżeń. W przypadku uznania zastrzeżenia komisja unieważnia
pytanie testowe objęte zastrzeżeniem. Rozstrzygnięcie to powoduje obniżenie
maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów z testu. Za unieważnione pytanie
nie przyznaje się punktów.
3. Rozstrzygnięcie, o którym mowa w ust. 2, niezgodne z przepisami prawa jest nieważne.
4. Pozytywny wynik LEK albo LDEK otrzymuje zdający, który uzyskał co
najmniej 56% maksymalnej liczby punktów z testu. Wynik egzaminu nie stanowi
decyzji w rozumieniu ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego.
5. Osoba, która złożyła LEK albo LDEK z wynikiem negatywnym albo złożyła
LEK albo LDEK z niesatysfakcjonującym ją wynikiem, może przystąpić ponownie do
egzaminu w innym terminie.
6. Osobie, która złożyła LEK albo LDEK, dyrektor CEM wydaje świadectwo
złożenia LEK albo świadectwo złożenia LDEK w terminie 21 dni od dnia złożenia
egzaminu, z zastrzeżeniem ust. 6a. Świadectwa nie wydaje się w przypadku
ponownego przystąpienia do LEK albo LDEK, jeżeli zdający uzyskał wynik niższy od
zdobytego poprzednio. Podpis dyrektora CEM umieszczony na świadectwie może być
odwzorowany mechanicznie. Wynik egzaminu danej osoby jest jej udostępniany za
pomocą SMK. Na wniosek tej osoby dyrektor CEM wydaje odpłatnie duplikat, odpis
świadectwa złożenia LEK albo świadectwa złożenia LDEK albo dokonuje ich
wymiany. Opłata za te czynności wynosi 50 zł. Opłaty nie wnosi się, w przypadku gdy
wymiana wynika z błędu CEM.
6a. Osobie, która nie ukończyła jednolitych studiów magisterskich na kierunku
lekarskim albo lekarsko-dentystycznym, dyrektor CEM, na wniosek tej osoby,
złożony za pośrednictwem SMK, wydaje świadectwo złożenia LEK albo świadectwo
złożenia LDEK w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
7. Wyniki LEK i LDEK dyrektor CEM udostępnia za pomocą SMK organom,
o których mowa w art. 16c ust. 8, uczelniom w zakresie dotyczącym ich absolwentów
oraz Naczelnej Radzie Lekarskiej. Organom, o których mowa w art. 16c ust. 8,
dyrektor CEM udostępnia wyniki LEK i LDEK niezwłocznie.
8. W przypadku rażących uchybień formalnych w przeprowadzeniu LEK albo
LDEK lub nieprzewidzianych sytuacji mających wpływ na przeprowadzenie LEK
albo LDEK dyrektor CEM, na wniosek członka Zespołu Egzaminacyjnego, zdającego
albo z urzędu, może unieważnić odpowiednio LEK albo LDEK dla poszczególnych
albo wszystkich zdających.
9. Unieważnienie LEK albo LDEK następuje również, gdy osoba, która
przystępowała do egzaminu, nie była do tego uprawniona.
9a. Dyrektor CEM podejmuje rozstrzygnięcie w sprawie unieważnienia LEK
albo LDEK w terminie 14 dni od dnia powzięcia informacji o przyczynach
uzasadniających unieważnienie.
9b. O rozstrzygnięciu, o którym mowa w ust. 8, dyrektor CEM zawiadamia na
piśmie osobę, która złożyła wniosek.
9c. Komunikat o rozstrzygnięciu, o którym mowa w ust. 8, dyrektor CEM
zamieszcza na stronie internetowej CEM, a zdającemu, którego egzamin został
unieważniony, przekazuje rozstrzygnięcie w SMK.
9d. Zdający, który wystąpił z wnioskiem, oraz osoba, której unieważniono LEK
albo LDEK, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia informacji o unieważnieniu
w SMK może złożyć na piśmie albo za pośrednictwem ePUAP odwołanie do ministra
właściwego do spraw zdrowia. Odwołanie składa się za pośrednictwem dyrektora
CEM. Dyrektor CEM przekazuje odwołanie wraz ze swoim stanowiskiem ministrowi
właściwemu do spraw zdrowia w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
9e. Minister właściwy do spraw zdrowia wydaje ostateczne rozstrzygnięcie
w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
9f. Unieważnienie LEK albo LDEK powoduje, że traktuje się odpowiednio LEK
albo LDEK jako niebyły. W przypadku unieważnienia LEK albo LDEK z przyczyn
nieleżących po stronie zdającego CEM dokonuje zwrotu opłaty, o której mowa
w art. 14a ust. 8.
9g. Do rozstrzygnięć i postępowania, o których mowa w ust. 8–9e, nie stosuje się
przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracownika
i organu, pełnomocnictw, sposobu obliczania terminów, wydawania
uwierzytelnionych odpisów lub kopii akt sprawy oraz sprostowań.
10. Dokumentacja dotycząca LEK i LDEK jest przechowywana przez właściwe
podmioty zgodnie z przepisami art. 5 i art. 6 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
Art. 14f. 1. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze
rozporządzenia:
1) wykaz dziedzin medycyny oraz zakres problematyki uwzględnianej przy
opracowywaniu pytań testowych LEK i LDEK,
2) tryb powoływania członków Komisji Egzaminacyjnej, o której mowa w art. 14b
ust. 1, i komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2,
3) wzór oświadczenia, o którym mowa w art. 14b ust. 8,
4) sposób i szczegółowy tryb przeprowadzania LEK i LDEK, w tym okres,
w którym powinny być wyznaczone ich terminy,
5) wysokość opłaty, o której mowa w art. 14a ust. 8, oraz sposób jej uiszczania,
6) wysokość wynagrodzenia dla członków i przewodniczących Zespołów
Egzaminacyjnych oraz komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2,
7) (uchylony)
8) szczegółowy sposób ustalania wyników LEK i LDEK,
9) wzory świadectwa złożenia LEK i świadectwa złożenia LDEK,
10) tryb wydawania przez dyrektora CEM duplikatu albo odpisu świadectwa
złożenia LEK albo świadectwa złożenia LDEK oraz sposób uiszczania opłaty,
o której mowa w art. 14e ust. 6,
11) tryb dokonywania przez dyrektora CEM wymiany świadectwa złożenia LEK
albo świadectwa złożenia LDEK oraz sposób uiszczania opłaty, o której mowa
w art. 14e ust. 6
– mając na uwadze zakres wiedzy i umiejętności, które zgłaszający się do egzaminu
powinien posiadać, oraz uwzględniając prawidłowe przygotowanie i przebieg LEK
i LDEK oraz zachowanie bezstronności pracy Zespołów Egzaminacyjnych, o których
mowa w art. 14b ust. 5, i komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2, nakład ich pracy,
a także konieczność zapewnienia prawidłowego tworzenia dokumentacji dotyczącej
złożenia LEK albo LDEK.
2. Dyrektor CEM wydaje regulamin porządkowy LEK i LDEK, zatwierdzany
przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
Art. 13. Postępowanie w sprawach, o których mowa w art. 11 i 12, jest poufne.
Art. 15. 1. Staż podyplomowy obejmuje doskonalenie umiejętności praktycznych oraz pogłębienie wiedzy teoretycznej w dziedzinach medycyny wskazanych w ust. 3 albo 4, a także pogłębienie wiedzy z zakr...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców