Art. 12. 1. Izba, prowadząc postępowanie nadzorcze w sprawie uznania
uchwały budżetowej organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego za
nieważną w całości lub w części, wskazuje nieprawidłowości oraz sposób i termin ich usunięcia.
2. Jeżeli organ właściwy w wyznaczonym terminie nie usunie
nieprawidłowości, o których mowa w ust. 1, kolegium izby orzeka o nieważności
uchwał w całości lub w części.
3. W przypadku stwierdzenia nieważności uchwały budżetowej w całości lub
w części budżet lub jego część dotknięte nieważnością ustala kolegium izby.
4. Wskazanie nieprawidłowości oraz sposobu i terminu ich usunięcia
zawiesza bieg 30-dniowego terminu określonego w art. 91 ust. 1 ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506, 1309, 1571,
1696 i 1815), art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie
powiatowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 511, 1571 i 1815) oraz art. 82 ust. 1 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 512,
1571 i 1815), na okres nie dłuższy niż 30 dni.

Ustawa o regionalnych izbach obrachunkowych art. 12

Poprzedni

Art. 11. 1. W zakresie działalności nadzorczej właściwość rzeczowa regionalnych izb obrachunkowych obejmuje uchwały i zarządzenia podejmowane przez organy jednostek samorządu terytorialnego w sprawa...

Nastepny

Art. 13. Do zadań izby należy ponadto: 1) wydawanie, na wniosek organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego, opinii o możliwości spłaty kredytu, pożyczki oraz innych zobowiązań zaliczany...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych
  • Wejscie w życie 1 stycznia 1993
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 24 01 2021
Komentarze

Wyszukiwarka