Art. 117. 1. Przy ministrze właściwym do spraw zabezpieczenia społecznego
działa Centralna Komisja Egzaminacyjna do spraw stopni specjalizacji zawodowej
pracowników socjalnych, zwana dalej „Komisją”, której członków powołuje
i odwołuje minister.
2. W związku z wykonywaniem czynności wynikających z ust. 3 członkom
Komisji przysługują diety oraz inne należności za czas podróży, na zasadach
określonych w przepisach dotyczących podróży służbowych pracowników na
obszarze kraju.
2a. Koszty działalności Komisji, w tym wynagrodzenia członków Komisji, są
pokrywane z budżetu państwa, z części, której dysponentem jest minister właściwy do
spraw zabezpieczenia społecznego.
3. Do zadań Komisji należy w szczególności:
1) przeprowadzanie postępowania w zakresie nadawania stopni specjalizacji
zawodowej oraz egzaminu dla pracowników socjalnych ubiegających się o II
stopień specjalizacji zawodowej w terminie wyznaczonym przez Komisję oraz
informowanie osób ubiegających się o dopuszczenie do egzaminu na II stopień
specjalizacji zawodowej o terminie egzaminu;
2) nadawanie II stopnia specjalizacji zawodowej;
3) prowadzenie rejestru wydanych dyplomów;
4) powoływanie i odwoływanie przewodniczącego i członków regionalnych
komisji egzaminacyjnych do spraw stopni specjalizacji zawodowej w zawodzie
pracownika socjalnego;
5) kontrolowanie pracy regionalnych komisji egzaminacyjnych i podmiotów
prowadzących szkolenia;
6) opiniowanie dla ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego
programów szkoleń z zakresu I i II stopnia specjalizacji w zawodzie pracownik
socjalny i przedstawianie informacji na temat zasobów jednostek, o których
mowa w art. 116 ust. 3; opiniowanie kandydatów na konsultantów prac
dyplomowych na II stopień specjalizacji, o których mowa w art. 118a pkt 8;
7) przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego
informacji dotyczących zasięgu, przebiegu i poziomu szkoleń w zakresie
specjalizacji;
8) opiniowanie spraw spornych dotyczących pracy komisji regionalnych;
8a) przeprowadzanie postępowania oraz egzaminu w zakresie uzyskiwania
certyfikatu superwizora pracy socjalnej w terminie wyznaczonym przez Komisję
oraz informowanie osób ubiegających się o dopuszczenie do egzaminu na
superwizora pracy socjalnej o terminie egzaminu;
8b) opiniowanie dla ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego
programów szkoleń dla superwizorów pracy socjalnej i przedstawianie
informacji na temat zasobów jednostek, o których mowa w art. 121a ust. 4;
9) nadawanie certyfikatu superwizora pracy socjalnej i prowadzenie rejestru
wydanych certyfikatów.
3a. Rejestr wydanych certyfikatów superwizora pracy socjalnej jest jawny
i udostępniany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej urzędu
obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.
4. Za egzamin, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, w tym za egzamin poprawkowy,
osoby przystępujące do egzaminu wnoszą opłatę w wysokości 10% przeciętnego
wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim roku kalendarzowym.
5. Komisja, w zakresie organizacji egzaminów na II stopień specjalizacji
w zawodzie pracownik socjalny, współpracuje z jednostką organizacyjną, nad którą
nadzór sprawuje minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego i której
zakres działania obejmuje prowadzenie działalności szkoleniowej adresowanej do
służb społecznych oraz instytucji działających w obszarze polityki społecznej.
6. Komisja, w zakresie organizacji egzaminów dla superwizorów pracy
socjalnej, współpracuje z jednostką organizacyjną, nad którą nadzór sprawuje minister
właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego i której zakres działania obejmuje
prowadzenie działalności szkoleniowej adresowanej do służb społecznych oraz
instytucji działających w obszarze polityki społecznej oraz organizację egzaminów
z zakresu tematyki polityki społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem pomocy
społecznej i pracy socjalnej.

Ustawa o pomocy społecznej art. 117

Poprzedni

Art. 116. 1. Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków: 1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych; 2) ukończyła ...

Nastepny

Art. 118. 1. Przy urzędach marszałkowskich działają regionalne komisje egzaminacyjne do spraw stopni specjalizacji zawodowej pracowników socjalnych, z zastrzeżeniem ust. 1a. 1a. Decyzją marszałka w...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
  • Wejscie w życie 1 maja 2004
  • Ost. zmiana ustawy 16 maja 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka