Art. 117. 1. Oceny stanu akustycznego środowiska i obserwacji zmian
dokonuje Główny Inspektor Ochrony Środowiska w ramach państwowego
monitoringu środowiska dla terenów:
1) o których mowa w art. 118 ust. 2 – na podstawie strategicznych map hałasu
lub wyników pomiarów poziomów hałasu wyrażonych wskaźnikami hałasu
LAeq D, LAeq N, LDWN i LN, z uwzględnieniem w szczególności danych
demograficznych oraz dotyczących sposobu zagospodarowania
i użytkowania terenu;
2) innych niż tereny, o których mowa w art. 118 ust. 2 – na podstawie wyników
pomiarów poziomów hałasu wyrażonych wskaźnikami hałasu LAeq D, LAeq N,
LDWN i LN lub innych metod oceny poziomu hałasu.
2. (uchylony)
3. (uchylony)
4. Pomiarów dla potrzeb oceny stanu akustycznego środowiska dokonuje się
z uwzględnieniem wymagań, o których mowa w art. 148 ust. 1 i art. 176 ust. 1.
5. (uchylony)
Art. 117a. 1. Zarządzający drogą, linią kolejową lub lotniskiem,
z wyłączeniem zarządzających drogami gminnymi, dokonują identyfikacji
głównych dróg, głównych linii kolejowych lub głównych lotnisk i przekazują,
w zakresie swojej właściwości, Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska
następujące dane:
1) w przypadku głównych dróg:
a) europejski numer drogi (EU),
b) krajowy numer drogi,
c) nazwę drogi, o ile została nadana,
d) unikalny kod odcinka drogi, zgodny z wymaganiami dotyczącymi
raportowania do Komisji Europejskiej,
e) roczne natężenie ruchu,
f) długość odcinka drogi,
g) współrzędne punktów początku i końca odcinka drogi wraz z nazwą
układu współrzędnych, o którym mowa w przepisach wydanych na
podstawie art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne
i kartograficzne,
h) graficzne odwzorowanie przebiegu odcinka drogi wraz z nazwą układu
współrzędnych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie
art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne
i kartograficzne;
2) w przypadku głównych linii kolejowych:
a) krajowy numer linii kolejowej,
b) unikalny kod odcinka linii kolejowej, zgodny z wymaganiami
dotyczącymi raportowania do Komisji Europejskiej,
c) roczną liczbę przejazdów pociągów,
d) długość odcinka linii kolejowej,
e) współrzędne punktów początku i końca odcinka linii kolejowej wraz
z nazwą układu współrzędnych, o którym mowa w przepisach wydanych
na podstawie art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo
geodezyjne i kartograficzne,
f) graficzne odwzorowanie przebiegu odcinka linii kolejowej wraz z nazwą
układu współrzędnych, o którym mowa w przepisach wydanych na
podstawie art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne
i kartograficzne;
3) w przypadku głównych lotnisk:
a) nazwę lotniska,
b) unikalny kod lotniska,
c) roczną liczbę operacji lotniczych,
d) współrzędne punktu odniesienia lotniska wraz z nazwą układu
współrzędnych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie
art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i
kartograficzne.
2. Prezydent miasta o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy
przekazuje Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska następujące dane:
1) nazwę miasta;
2) unikalny kod miasta zgodny z wymaganiami dotyczącymi raportowania do
Komisji Europejskiej;
3) liczbę mieszkańców miasta zgodnie z danymi statystycznymi z roku
poprzedzającego rok raportowania do Komisji Europejskiej;
4) powierzchnię miasta;
5) unikalny kod statystyczny miasta;
6) graficzne odwzorowanie przebiegu granicy miasta wraz z nazwą układu
współrzędnych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie
art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i
kartograficzne.
3. Dane, o których mowa w ust. 1 i 2, zwane dalej „danymi identyfikującymi”, są
przekazywane Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska co 5 lat, do dnia
31 stycznia, za rok poprzedni, w postaci arkuszy kalkulacyjnych i zbiorów
danych przestrzennych za pomocą elektronicznego formularza
udostępnionego w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej
Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska. W przypadku głównych dróg
uwzględnia się dane identyfikujące z ostatniego pomiaru ruchu na drogach.
4. W przypadku niezidentyfikowania w zakresie swojej właściwości głównych
dróg, głównych linii kolejowych lub głównych lotnisk podmioty, o których
mowa w ust. 1, przekazują w terminie, o którym mowa w ust. 3, Głównemu
Inspektorowi Ochrony Środowiska informację w tym zakresie.
5. Główny Inspektor Ochrony Środowiska w terminie 30 dni od dnia upływu
terminu, o którym mowa w ust. 3, sporządza wykazy:
1) zarządzających drogami, liniami kolejowymi lub lotniskami, którzy nie
przekazali danych identyfikujących albo informacji, o której mowa w ust. 4,
w terminie, o którym mowa w ust. 3;
2) prezydentów miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy, którzy
nie przekazali danych identyfikujących w terminie, o którym mowa w ust. 3.
6. Wykazy, o których mowa w ust. 5, są przekazywane niezwłocznie
właściwym wojewódzkim inspektorom ochrony środowiska.
7. Za nieprzekazanie danych identyfikujących albo informacji, o której mowa
w ust. 4, uznaje się również przekazanie niekompletnych, nieprawdziwych lub
wprowadzających w błąd danych albo informacji.
8. Dane identyfikujące aktualizuje się, jeżeli uległy one zmianie w okresie
między datą ich przekazania i datą sporządzenia strategicznej mapy hałasu.
9. W przypadku przekazania przez podmiot lub organ, o którym mowa
w ust. 5, danych identyfikujących albo informacji, o której mowa w ust. 4, po
przekazaniu wykazu, o którym mowa w ust. 5, Główny Inspektor Ochrony
Środowiska informuje niezwłocznie właściwych wojewódzkich inspektorów
ochrony środowiska o dacie tego przekazania.
Art. 117b. 1. Na podstawie danych identyfikujących Główny Inspektor
Ochrony Środowiska sporządza arkusze sprawozdawcze według formatów
określonych przez Europejską Agencję Środowiska i przekazuje je co 5 lat, do dnia
30 czerwca, Komisji Europejskiej i właściwym marszałkom województw.
2. W terminie 7 dni od dnia przekazania arkuszy sprawozdawczych Główny
Inspektor Ochrony Środowiska przekazuje ministrowi właściwemu do spraw
klimatu informację o przekazaniu tych arkuszy Komisji Europejskiej.
Art. 116. 1. Rada powiatu, w drodze uchwały, z zastrzeżeniem ust. 2 i 4, ograniczy lub zakaże używania jednostek pływających lub niektórych ich rodzajów na określonych zbiornikach powierzchniowych w...
Art. 118. 1. Strategiczne mapy hałasu stanowią podstawowe źródło danych wykorzystywanych do: 1) informowania społeczeństwa o zagrożeniach środowiska hałasem; 2) opracowania danych dla państwowego m...
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców