Art. 112. 1. Zadania pomocy społecznej w powiatach wykonują jednostki
organizacyjne – powiatowe centra pomocy rodzinie.
2. Zadania powiatowych centrów pomocy rodzinie w miastach na prawach
powiatu realizują miejskie ośrodki pomocy społecznej, które mogą być nazwane
„miejskimi ośrodkami pomocy rodzinie”, a w przypadku przekształcenia miejskiego
ośrodka pomocy społecznej w centrum usług społecznych na podstawie przepisów
ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług
społecznych – centrum usług społecznych.
3. Kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie może wytaczać na rzecz
obywateli powództwa o roszczenia alimentacyjne. W postępowaniu przed sądem
stosuje się odpowiednio przepisy o udziale prokuratora w postępowaniu cywilnym.
4. Powiatowe centrum pomocy rodzinie może kierować wnioski o ustalenie
niezdolności do pracy, niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności do organów
określonych odrębnymi przepisami.
5. W indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do
właściwości powiatu decyzje administracyjne wydaje starosta lub z jego upoważnienia
kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie i inni pracownicy centrum
upoważnieni na wniosek kierownika.
6. (uchylony)
7. Zarząd powiatu zatrudnia kierowników jednostek organizacyjnych pomocy
społecznej, o których mowa w ust. 8, zgodnie z wymogami określonymi
w art. 122 ust. 1, po zasięgnięciu opinii kierownika powiatowego centrum pomocy
rodzinie, kierownika ośrodka pomocy społecznej w mieście na prawach powiatu,
a w przypadku przekształcenia miejskiego ośrodka pomocy społecznej w centrum
usług społecznych na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.
o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych – dyrektora
centrum usług społecznych.
7a. (uchylony)
8. Starosta przy pomocy powiatowego centrum pomocy rodzinie sprawuje
nadzór nad działalnością jednostek specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego, oraz ośrodków wsparcia, domów pomocy społecznej i ośrodków interwencji kryzysowej.
9. Powiatowe centrum pomocy rodzinie koordynuje realizację strategii, o której
mowa w art. 19 pkt 1.
10. (uchylony)
11. (uchylony)
12. Kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie składa radzie powiatu
coroczne sprawozdanie z działalności centrum oraz przedstawia wykaz potrzeb
w zakresie pomocy społecznej.
13. Rada powiatu na podstawie wykazu potrzeb, o którym mowa w ust. 12,
opracowuje i wdraża lokalne programy pomocy społecznej.

Art. 112a. 1. Powiat może połączyć powiatowe centrum pomocy rodzinie
z ośrodkiem interwencji kryzysowej.
2. W przypadku połączenia, o którym mowa w ust. 1, ośrodek interwencji
kryzysowej działa w strukturze powiatowego centrum pomocy rodzinie.
3. Osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej będącymi
w strukturze powiatowego centrum pomocy rodzinie są obowiązane spełniać
wymagania dla kierowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.

Ustawa o pomocy społecznej art. 112

Poprzedni

Art. 111. W celu realizacji zadań pomocy społecznej gmina może tworzyć również inne jednostki organizacyjne. Art. 111a. 1. Gmina może połączyć: 1) ośrodek pomocy społecznej z ośrodkiem wsparcia, ...

Nastepny

Art. 113. 1. Zadania pomocy społecznej w województwach samorządowych wykonują jednostki organizacyjne – regionalne ośrodki polityki społecznej. 2. Regionalny ośrodek polityki społecznej koordynuje r...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
  • Wejscie w życie 1 maja 2004
  • Ost. zmiana ustawy 16 maja 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka