Art. 107. 1. Dyrektor oddziału wojewódzkiego Funduszu, wykonując zadania,
o których mowa w ust. 5, kieruje oddziałem wojewódzkim Funduszu i reprezentuje
Fundusz na zewnątrz.
2. Dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu powołuje i odwołuje minister
właściwy do spraw zdrowia, po zasięgnięciu opinii rady oddziału wojewódzkiego
Funduszu oraz Prezesa Funduszu. Niewydanie opinii w terminie 14 dni jest
równoznaczne z akceptacją kandydata na dyrektora oddziału wojewódzkiego
Funduszu albo zgodą na jego odwołanie.
3. Dyrektorem oddziału wojewódzkiego Funduszu może zostać osoba, która:
1) posiada wykształcenie wyższe;
2) posiada wiedzę i doświadczenie dające rękojmię prawidłowego wykonywania
obowiązków dyrektora;
3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione umyślnie;
4) nie pełniła służby zawodowej ani nie pracowała w organach bezpieczeństwa
państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r.
o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat
1944–1990 oraz treści tych dokumentów, ani nie była ich współpracownikiem.
4. (uchylony)
5. Dyrektor oddziału wojewódzkiego Funduszu:
1) efektywnie i bezpiecznie gospodaruje środkami finansowymi oddziału
wojewódzkiego Funduszu;
2) przygotowuje i przedstawia radzie oddziału wojewódzkiego Funduszu:
a) coroczną informację o prognozowanych kosztach sporządzaną na podstawie
prognozy, o której mowa w art. 120 ust. 1,
b) projekt planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu na rok następny;
3) sporządza:
a) projekt planu zakupu świadczeń w zakresie oddziału wojewódzkiego Funduszu,
b) projekt planu pracy oddziału wojewódzkiego Funduszu,
c) sprawozdanie z wykonania planu finansowego oddziału wojewódzkiego
Funduszu za dany rok,
d) okresowe i roczne sprawozdania z działalności oddziału wojewódzkiego Funduszu;
4) realizuje plan finansowy oddziału wojewódzkiego Funduszu i plan pracy
oddziału wojewódzkiego Funduszu;
5) dokonuje wyboru realizatorów programów polityki zdrowotnej, których
realizacja została mu zlecona przez Prezesa Funduszu lub ministra właściwego
do spraw zdrowia;
6) przeprowadza postępowania o zawarcie umów z dysponentami zespołów
ratownictwa medycznego na wykonywanie medycznych czynności
ratunkowych, zawiera i rozlicza realizacje tych umów, na podstawie ustawy
z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym;
7) w zakresie udzielonego pełnomocnictwa wykonuje zadania związane
z zawieraniem i rozliczaniem umów:
a) o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej,
b) o realizację:
– programów zdrowotnych,
– programów pilotażowych,
c) dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego, o którym mowa w art. 68,
d) o których mowa w art. 41 ustawy o refundacji;
8) monitoruje:
a) ordynacje lekarskie,
b) realizację umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych
ze środków publicznych,
c) realizację prawa do świadczeń dla ubezpieczonych, o których mowa
w art. 5 pkt 44a i 44b;
d) celowość, udzielanych w ramach umów, świadczeń opieki zdrowotnej,
e) prowadzone przez świadczeniodawców na obszarze właściwości danego
oddziału wojewódzkiego Funduszu postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego na zakup refundowanych ze środków publicznych leków,
środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz
wyrobów medycznych, w celu oceny zasadności zastosowania środków
ochrony prawnej, o których mowa w art. 102 ust. 5a, oraz przekazuje
Prezesowi Funduszu informacje w tym zakresie;
9) na żądanie Prezesa Funduszu lub rady oddziału wojewódzkiego Funduszu,
udziela informacji o bieżącej działalności oddziału wojewódzkiego;
10) współpracuje z wojewodą w zakresie realizowanych przez niego zadań
w zakresie ochrony zdrowia, w tym udziela istotnych z punktu widzenia
realizacji zadań informacji dotyczących działalności oddziału wojewódzkiego
Funduszu;
11) przedstawia propozycje w zakresie kwalifikacji świadczeniodawców do systemu
zabezpieczenia.
6. Dyrektor oddziału wojewódzkiego Funduszu nie może być jednocześnie:
1) Prezesem Funduszu albo jego zastępcą;
2) głównym księgowym Funduszu;
3) (uchylony)
4) świadczeniodawcą;
5) właścicielem lub pracownikiem apteki, hurtowni farmaceutycznej lub podmiotu
wytwarzającego produkty lecznicze i wyroby medyczne;
6) posiadaczem akcji lub udziałów w spółkach prowadzących podmioty będące
świadczeniodawcami oraz podmiotami, o których mowa w pkt 5;
7) osobą, o której mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2–9.
7. Dyrektor oddziału wojewódzkiego Funduszu nie może wykonywać
działalności gospodarczej.
8. Dyrektor oddziału wojewódzkiego, wykonując zadania, o których mowa
w ust. 5, współpracuje z organami jednostek samorządu terytorialnego, organizacjami
świadczeniodawców i ubezpieczonych działającymi w danym województwie, w celu
stałego monitorowania i zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych świadczeniobiorców na
terenie danego województwa oraz prawidłowej realizacji zadań Funduszu.

Art. 107a. 1. Nabór kandydatów do zatrudnienia w Funduszu jest otwarty i konkurencyjny.
2. Ogłoszenie o naborze zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej,
o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429 oraz z 2020 r. poz. 695), oraz w miejscu
powszechnie dostępnym w jednostce organizacyjnej, w której jest prowadzony nabór.

Art. 107b. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią
informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu
o naborze.

Art. 107c. Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu
o naborze, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia
w Biuletynie Informacji Publicznej.

Art. 107d. 1. Po upływie terminu do składania dokumentów określonego
w ogłoszeniu o naborze niezwłocznie upowszechnia się listę kandydatów, którzy
spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, przez umieszczenie
jej w miejscu powszechnie dostępnym w jednostce organizacyjnej, w której jest
prowadzony nabór, a także przez opublikowanie jej w Biuletynie Informacji Publicznej.
2. Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imię i nazwisko kandydata oraz jego
miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Art. 107e. 1. Sporządza się protokół przeprowadzonego naboru kandydatów do
zatrudnienia na wolne stanowiska pracy w Funduszu.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) określenie stanowiska pracy, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów
oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów
uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych
w ogłoszeniu o naborze;
2) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
3) uzasadnienie dokonanego wyboru.

Art. 107f. 1. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni
od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia naboru, w przypadku
gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwę i adres urzędu;
2) określenie stanowiska pracy;
3) imię i nazwisko kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu
przepisów Kodeksu cywilnego;
4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia
żadnego kandydata.
3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie Informacji
Publicznej i w miejscu powszechnie dostępnym w jednostce organizacyjnej, w której
był prowadzony nabór.

Art. 107g. Jeżeli w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą
wyłonioną w drodze naboru istnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego
stanowiska pracy, można wówczas zatrudnić na tym samym stanowisku kolejną osobę
spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole z tego naboru. Przepisy
art. 107f stosuje się odpowiednio.

Art. 107h. 1. Osoby kierujące komórkami organizacyjnymi centrali Funduszu
oraz ich zastępców powołuje i odwołuje Prezes Funduszu.
2. Pracownikowi Funduszu powołanemu na stanowisko, o którym mowa
w ust. 1, Prezes Funduszu udziela urlopu bezpłatnego na czas powołania.
3. Po zakończeniu urlopu bezpłatnego Prezes Funduszu wyznacza
pracownikowi, o którym mowa w ust. 2, stanowisko pracy zgodne z jego
kwalifikacjami i umiejętnościami zawodowymi.
4. Do stanowisk, o których mowa w ust. 1, przepisów art. 107a–107g nie stosuje się.
5. Stanowiska, o których mowa w ust. 1, i stanowisko zastępcy dyrektora
oddziału wojewódzkiego Funduszu może zajmować osoba, która nie pełniła służby
zawodowej ani nie pracowała w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów, ani nie była ich współpracownikiem.

Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych art. 107

Poprzedni

Art. 106. 1. W oddziałach wojewódzkich Funduszu działają rady oddziałów wojewódzkich Funduszu o charakterze opiniodawczo-nadzorczym. 2. W skład rady oddziału wojewódzkiego Funduszu wchodzi dziewięci...

Nastepny

Art. 108. 1. Oddział wojewódzki Funduszu finansuje: 1) świadczeniodawcy, mającemu siedzibę na terenie województwa, z którym zawarto umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, koszty świadczeń ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  • Wejscie w życie 1 października 2004
  • Ost. zmiana ustawy 16 kwietnia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 03 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka