Art. 104. 1. Armator statku, o którym mowa w art. 103 ust. 1 pkt 1 i 2, jest
obowiązany do:
1) wprowadzenia procedur rejestracji informacji, o których mowa w art. 103 ust. 2,
zapewniających, że informacje te będą przekazywane do pojedynczego punktu
kontaktowego w sposób dokładny i terminowy, oraz pozwalających uniknąć
zbędnej zwłoki przy zaokrętowaniu lub wyokrętowaniu pasażerów ze statku
i mnożenia gromadzenia danych na identycznych lub podobnych trasach;
2) wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za przekazywanie informacji, o których
mowa w art. 103 ust. 2, do pojedynczego punktu kontaktowego.
2. Informacje, o których mowa w art. 103 ust. 2, są przekazywane do
pojedynczego punktu kontaktowego nie później niż w ciągu 15 minut po wypłynięciu
z portu.
3. Armator zapewnia zarejestrowanie i przekazanie kapitanowi, przed
wyruszeniem statku w podróż, informacji o osobach, które wymagają szczególnej
opieki lub pomocy w nagłych wypadkach.
4. Armator zapewnia, że informacje, o których mowa w art. 103 ust. 2, nie będą
przetwarzane w innym celu niż określony w art. 103 ust. 1 oraz zostaną automatycznie
i niezwłocznie usunięte po przekazaniu do pojedynczego punktu kontaktowego
i bezpiecznym zakończeniu rejsu.

Art. 104a. 1. Informacje, o których mowa w art. 103 ust. 2, są udostępniane
Morskiej Służbie Poszukiwania i Ratownictwa poprzez Narodowy System
SafeSeaNet.
2. W przypadku zagrożenia bezpieczeństwa statku lub osób na nim
przebywających informacje, o których mowa w art. 103 ust. 2, mogą być
udostępnione innym podmiotom biorącym udział w akcji poszukiwawczej lub
ratowniczej, a także Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich oraz izbie
morskiej, badającym przyczyny wypadku morskiego.
3. Informacje, o których mowa w art. 103 ust. 2, nie mogą być przetwarzane
w innym celu niż określony w art. 103 ust. 1 i badanie wypadku morskiego oraz
zostają automatycznie i niezwłocznie usunięte odpowiednio z Narodowego Systemu
SafeSeaNet i z systemów informacyjnych podmiotów, o których mowa w ust. 2:
1) po bezpiecznym zakończeniu rejsu, jednak nie później niż 60 dni po rozpoczęciu
rejsu, jeżeli rejs nie został zakończony, albo
2) w ciągu 24 godzin od zakończenia postępowania przygotowawczego lub
postępowania sądowego, wszczętego w związku z wystąpieniem zagrożenia,
o którym mowa w ust. 2, lub wypadku morskiego.

Art. 104b. Przepisy art. 103–104a stosuje się również do pasażerskich statków
śródlądowych uprawiających żeglugę na wodach morskich oraz do statków
pasażerskich zawijających do portów Rzeczypospolitej Polskiej, których trasa
rozpoczyna się w porcie poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Ustawa o bezpieczeństwie morskim art. 104

Poprzedni

Art. 103. 1. W celu zwiększenia bezpieczeństwa morskiego oraz skuteczności ratowania pasażerów i członków załogi oraz w celu ułatwienia prowadzenia akcji poszukiwawczych i ratowniczych armator jest ...

Nastepny

Art. 105. W przypadku gdy armator nie jest przewoźnikiem, przepisy art. 103 i art. 104 stosuje się odpowiednio do przewoźnika.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
  • Wejscie w życie 25 stycznia 2012
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 27 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka