Orzecznictwo dla art. 42 Kodeks Pracy
Teza Art. 18a ust. 1 u.s.g. potwierdza, że rada gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy; w tym celu powołuje komisję rewizyjną. Kontrola ta sprawowana jest zarówno w zakresie zadań własnych, jak i zadań zleconych. Funkcję kontrolną rada gminy realizuje przy pomocy komisji rewizyjnej, a w razie potrzeby - także przy pomocy innych komisji. Z uwagi na to, że komisja rewizyjna jest jedynie organem wewnętrznym rady, ratio legis nie jest organem kontroli w gminie. Kontrolę sprawuje bowiem w imieniu rady, na jej odpowiedzialność i w granicach jej kompetencji. Gdy chodzi o działalność wójta, to nie istnieje właściwie żaden jej aspekt, który byłby a priori wyłączony z kontroli rady gminy W myśl art. 274 ust. 3, audyt wewnętrzny prowadzi się w jednostkach samorządu terytorialnego, jeżeli ujęta w uchwale budżetowej jednostki samorządu terytorialnego kwota dochodów i przychodów lub kwota wydatków i rozchodów przekroczyła wysokość 40.000 tys. zł.godnie zaś z art. 275 u.o f.p. audyt wewnętrzny prowadzi: audytor wewnętrzny zatrudniony w jednostce (pkt 1) albo usługodawca niezatrudniony w jednostce, zwany dalej „usługodawcą” czytaj dalej
Teza Zgodnie z art.97§ 2 1 kp , pracownik może w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa. W razie nieuwzględnienia wniosku pracownikowi przysługuje, w ciągu 7 dni od zawiadomienia o odmowie sprostowania świadectwa pracy, prawo wystąpienia z żądaniem sprostowania do sądu pracy. czytaj dalej
Teza W przypadku bowiem szkody w postaci utraconych korzyści szkoda ta ma zawsze charakter hipotetyczny i do końca nieweryfikowalny. czytaj dalej
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców