Organizowanie pracy z pełnym wykorzystaniem czasu pracy jest obowiązkiem pracodawcy wynikającym z art. 94 pkt 2 kp.
Jeżeli pracodawca ustalił grafik z wyprzedzeniem i wynikało z niego, że zatrudniony nie przepracuje pełnego wymiaru czasu pracy w danym miesiącu, to kwestia ewentualnego urlopu (pod warunkiem, że pracownik się na niego zgodzi) powinna zostać ustalona w momencie sporządzania grafiku. Jeśli w tych dniach pracownik nie przebywał na urlopie, to nieprzepracowanych godzin, które wynikają z harmonogramu czasu pracy, pracodawca nie może rozliczać jako godziny urlopowe.
Gdy nieprzepracowanie pełnego miesiąca wydarzyło się z winy pracodawcy, nie ma on prawa do obniżenia pracownikowi wynagrodzenia za ten czas. Pracownik powinien otrzymać standardowe wynagrodzenie, czyli takie, jakie by wypracował w danym okresie, zgodnie z jego wymiarem czasu pracy. Wysokość pensji nie może być niższa od wynagrodzenia minimalnego.

Potwiedź że nie jesteś botem

Wyszukiwarka