Jeśli kupiłeś samochód od osoby prywatnej (nie od dealera samochodowego), przepisy dotyczące rękojmi za wady fizyczne rzeczy (Kodeks Cywilny, art. 556 i nast.) mogą być odpowiednie w Twoim przypadku. Jeśli sprzedawca nie poinformował Cię o istniejących wadach, które powinieneś był znać przed zakupem, możesz być uprawniony do złożenia reklamacji.


Skontaktuj się ze sprzedawcą
Wyjaśnij sprzedawcy, że po odkryciu ukrytych wad chciałbyś zwrócić samochód i otrzymać zwrot pieniędzy. Może się okazać, że sprzedawca będzie gotów na współpracę bez konieczności podejmowania dalszych działań prawnych.

Zebranie dokumentacji
Zrób zdjęcia uszkodzeń, które odkryłeś, oraz dokumentuj wszelkie koszty naprawy, jakie poniosłeś. Przygotuj także dowody zakupu samochodu oraz wszelką korespondencję związana z zakupem.

Konsultacja z prawnikiem
Jeśli sprzedawca odmówi współpracy, rozważ skonsultowanie się z prawnikiem specjalizującym się w prawie cywilnym lub konsumenckim. Prawnik może doradzić Ci, jakie kroki podjąć w celu złożenia reklamacji lub dochodzenia swoich praw w sądzie.

Zgłoszenie sprawy na drogę sądową
Jeśli rozmowy z sprzedawcą nie przyniosą rezultatu, może być konieczne wystąpienie na drogę sądową. W przypadku spraw o niższej wartości, można rozważyć skorzystanie z postępowania uproszczonego.

Potwiedź że nie jesteś botem

Wyszukiwarka