Wyegzekwowanie płatności za wykonaną usługę.
Wykonałem pewną usługę zdalnie, usługa według mnie została wykonana prawie 3 miesiące temu, klient dla którego usługę wykonałem w naszej rozmowie telefonicznej mówi to samo.
Problemem natomiast jest to, że przez te 3 miesiące nie mogę doprosić się o dane do faktury.
Tutaj też ciekawostka, której wcześniej nie sprawdziłem, mianowicie klient zawiesił z początkiem poprzedniego roku działalność gospodarczą natomiast świadczył usługi związane z zawieszoną działalnością.
W konsekwencji czego projekt zrobiłem, czas poświęciłem ale nie mogę doprosić się ani o dane do faktury ani o płatność.
Nie miałem niestety umowy na wykonanie projektu, wszystkie ustalenia odbyły się drogą mailową (współpraca z klientem trwała jakieś 2 lata i nigdy nie było problemów).
Pytanie brzmi jak mógłbym wyegzekwować zapłatę, którą ustaliliśmy wspólnie ? Czy mogę wystawić fakturę na os. fizyczną ?
Zawsze robiłem tak, że klient który zalegał z płatnością faktury był przeze mnie wpisywany do e-sądu po czy po jakimś czasie dostawszy list płacił całą kwotę, tutaj jednak nie mam podstawy bo nie mam faktury...