Wysoka faktura za prąd.

Witam, w lipcu otrzymałem bardzo wysoką fakturę za prąd, w której wskazano zużycie na poziomie dwukrotności średniego rocznego zużycia energii przyjętego dla danej grupy energetycznej. Jest to zupełny absurd ponieważ po sprawdzeniu sieci przez elektryka niemożliwe jest takie zużycie. Nieruchomość użytkowana jest też sporadycznie jako domek letniskowy.
W związku z tą fakturą złożyłem wniosek o dokonanie badania licznika. Wynik badania przyszedł po 68 dniach od podpisania zlecenia na jego wykonanie. Oczywiście brak nieprawidłowości, co spowodowało, że zadzwoniłem na infolinię do dostawcy energii i otrzymałem informację od konsultantów, że rachunek wystawiono za kilka lat wstecz, a te rzeczywiste odczyty wpisywane w fakturach wystawianych przez nich na przestrzeni kilku lat to były błędne bo mieli duży problem z firmą, która miała wykonywać takie odczyty rzeczywiste ale tego nie robiła i wpisywała co chciała.
Oczywiście chcę zapłacić ale z drugiej strony dlaczego mam teraz ponosić całkowity ciężar za błędy ich usługodawcy, który jednak nie wykonywał takich rzeczywistych odczytów, a jedynie wpisywał co chciał i dostawca energii ufał mu. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Dodam, że umowa jest standardową umową na wzorze dostawcy i zawiera zapisy iż w przypadku błędu w odczycie mogą sobie skorygować kwotę ale chyba nie kilka lat wstecz przy korekcie jednej faktury?

Potwiedź że nie jesteś botem

Wyszukiwarka