Jak rozmawiać z UFG?

Wezwaniem z 26-06-2023 UFG nałożyło na mnie maksymalną karę za brak OC na podstawie kontroli w dniu 09-05-2023.
Przedmiotowe auto sprzedałem w dniu 14-09-2018. Zbycie auta do ubezpieczyciela zgłosiłem 04-11-2018. Zbycie auta do starosty zgłosiłem dopiero 31-01-2023.
Do UFG przesłałem zaświadczenie wydane przez organ rejestracyjny potwierdzające, że zgłosiłem zbycie w dniu 31/01/2023 na podstawie umowy sprzedaży z dnia 14-09-2018.
Na to UFG, że na zgłoszenie zbycia do starosty mam 30 dni i karę dostałem, ponieważ widnieję w CEP, jako ostatni właściciel.
Ja im na to, że kara za brak zgłoszenie zbycia w terminie ma inną podstawę prawną i leży w kompetencji starosty oraz że nie mam wpływu na brak zgłoszenia nabycia przez kupującego. Tu korespondencja się urwała.
Również mój ostatni ubezpieczyciel potwierdził mi telefonicznie, że od dnia sprzedaży w ich bazie danych widnieje inny niż ja ubezpieczający.
Jeśli brak zgłoszenia zbycia do starosty w terminie miałby się z automatu przedkładać na karę za brak OC, było by to absurdalne.
Jak rozmawiać z UFG? Do kogo się odwołać?

Potwiedź że nie jesteś botem

Wyszukiwarka