Zepsuty sprzęt w momencie zakupu.

Dzień dobry,
Wiem, że temat może nieco podobny do innych, ale jednak nieco inny, dlatego też piszę w osobnym poście. Pokrótce opiszę sam problem, natomiast mam prośbę o poradę w kontekście dochodzenia swoich praw.
W zeszłym tygodniu kupiłem przez Internet telewizor "na raty". Sklep dostarczył do mnie telewizor w piątek .W trakcie pierwszego uruchomienia telewizor zaczął stwarzać problem. Obraz wyglądał jakby była uszkodzona matryca. Spróbowałem uruchomić sprzęt jeszcze dwukrotnie i za trzecim razem telewizor zaczął poprawnie działać, lecz sama sytuacja nie wzbudziła mojego zaufania do sprzętu. Wczoraj sytuacja się powtórzyła przy próbie podłączenia konsoli do gier - telewizor wyglądał jakby była w nim uszkodzona matryca i w tym wypadku nie pomaga nic (podłączenie innym kablem lub pod inne gniazdo), chociaż włączając np. dekoder satelitarny obraz jest normalny. Konsola jest sprawna, bo podłączyłem pod inny tv i wszystko działa.
Wobec zaistniałej sytuacji, domniemam, że kupiłem uszkodzony sprzęt i chciałbym teraz dochodzić swoich praw, lecz nie wiem którą ścieżką będzie korzystniej i jakie mam możliwości.
Nie ukrywam (być może to naiwne), że chciałbym mieć nowy, sprawny telewizor, bo taki był przedmiotem umowy, więc ewentualna naprawa nie będzie dla mnie satysfakcjonującym rozwiązaniem - z pewnością nie kupiłbym tego sprzętu, jeśli byłby on naprawiany. Pytanie nr 2 - w jaki sposób dochodzić swoich praw - czy poprzez rękojmie czy też gwarancję, bo sklep w którym kupiłem towar, ma w swoim formularzu takie pytanie.

Potwiedź że nie jesteś botem

Wyszukiwarka