Czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy od sprzedawcy?
Witam,
Kilka miesięcy temu zakupiłem przez internet używany telewizor od prywatnego sprzedawcy. Opis aukcji był obiecujący, telewizor miał być w pełni sprawny, bez żadnych wad. Niestety, gdy przyszedł czas na podłączenie i uruchomienie telewizora, okazało się, że ekran ma wady - pojawiają się na nim irytujące zielone plamy, które utrudniają oglądanie.
Oczywiście, od razu skontaktowałem się ze sprzedawcą i poinformowałem go o problemie. Poprosiłem o zwrot pieniędzy lub wymianę na inny, sprawny telewizor. Na początku sprzedawca wydawał się chętny do rozwiązania sprawy, jednak teraz przestał odpowiadać na moje wiadomości i nie wydaje się być zainteresowany pomogłobym. Czuję się oszukany i sfrustrowany.
Nie mam doświadczenia w takich sytuacjach, więc nie wiem, co powinienem zrobić. Czy w takiej sytuacji mam prawo domagać się zwrotu pieniędzy od sprzedawcy? Co powinienem teraz zrobić, aby rozwiązać ten problem?
Nie chciałbym angażować od razu adwokata, bo obawiam się wysokich kosztów. Czy są jakieś inne kroki, które mogę podjąć, aby odzyskać swoje pieniądze lub wymienić telewizor na inny, bez konieczności angażowania prawnika?
Bardzo proszę o pomoc i porady w tej sprawie. Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki i sugestie.